Projectmanager stedelijke inrichting buitenruimte & infra

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
135 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2029

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

28 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior projectmanager stedelijke inrichting (buitenruimte/infra) ben jij de onmisbare schakel tussen beleid en uitvoering. Je weet beleidsambities op gebied van stedelijke (her)inrichting en assetmanagement (wegen, kabels en leidingen) af te stemmen en te vertalen in projecten die tot uitvoering kunnen worden gebracht. Dit doe je binnen het stedelijk gebied en in de historische binnenstad van Delft. We zoeken een omgevingsbewuste projectmanager die leiding geeft aan de technische staf en experts in het ruimtelijke domein en die plannen aan de tafel bij een bestuurder kan toelichten en onderbouwen.

De opdracht

Je bent als projectmanager vooral betrokken bij het realiseren van de beleidsambitie autoluwe binnenstad (AL+) en daarmee gepaard gaande (her)inrichtingsprincipes van de openbare ruimte.

Je stuurt intern ontwerpers en adviseurs aan en ook een extern ontwerpbureau. Je zorgt voor de totstandkoming van de inrichtingsprincipes inclusief overleggen met interne en externe stakeholders. Je bent penvoerder t.a.v. de opleggers voor bestuurlijk portefeuille overleg, College en Raad. Binnen de projecten ben je verantwoordelijk voor het beheersen en rapporteren op de GROTIK aspecten en (mede) verantwoordelijk voor de contractbeheersing in afstemming met de programmamanager/ambtelijk opdrachtgever.

Hier vloeien de volgende taken en rollen uit voort:

  • Als PM lid van het projectteam AL+

  • Zorgdragen voor inrichtingsprincipes van de openbare ruimte in het uitbreidingsgebied van AL+

  • Schakel van de programmas naar uitvoering, i.h.b. de afdelingen realisatie en assetmanagement

  • Afstemmen en managen van raakvlakken met andere projecten stedelijke (her)inrichting in het doelgebied

  • Zorgdragen voor participatie i.s.m. omgevingsmanager en de afdeling communicatie

  • Realiseren van verkeerskundige voorzieningen in de binnenstad (zoals laadpalen, cameratoezicht en verkeer regulerende voorzieningen)

  • Samen met belanghebbenden creeren van de (rand)voorwaarden en uitgangspunten (financieel, organisatorisch, beleidsmatig, juridisch) voor de herinrichting t.b.v. AL+.

Eisen

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding richting Civiele Techniek of vergelijkbaar

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als projectmanager bij opdrachtgevende partijen van complexe bovengrondse en ondergrondse buitenruimte/infra projecten op gebied van inrichting in dichtstedelijk gebied in de afgelopen 15 jaar

  • Minimaal 2 ervaring met participatie binnen uitgevoerde projecten in de afgelopen 5 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met assetmanagent/beheer
  • Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkeling

Competenties

  • Besluitvaardig en lef om initiatief te nemen
  • Resultaatgericht
  • Communicatief ben je sterk, je staat stevig in je schoenen
  • Je bent analytisch en doortastend
  • Je houdt van zelfstandig werken, maar je bent ook een teamspeler
  • Je bent een netwerker, verbinder, bestuurlijk sensitief en klant- en servicegericht.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De matchgesprekken zijn gepland op 15-09-2025, tussen 09.00 uur en 12.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Onbekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.