Projectleider overeenkomst stadsbeheer Delft en Werkse! voor werkzaamheden openbare ruimte

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Sluit over 7 dagen
120 Zuid-Holland

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Delft zoekt een ervaren projectleider die de herziening van de samenwerkingsovereenkomst met Werkse! leidt. Werkse! is het sociale leerwerkbedrijf van Delft en helpt inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt aan passend werk. Sinds 2017 voeren zij eenvoudige groen- en schoontaken uit in onze openbare ruimte. De huidige overeenkomst loopt eind 2026 af. Nu is hét moment om te bepalen hoe we deze taken in de toekomst slim, efficiënt én maatschappelijk waardevol organiseren. 

Jij verkent samen met Werkse! en de gemeente welke werkzaamheden nu en straks het best bij Werkse! passen. Je onderzoekt scenario’s, maakt een transparante kosten-batenafweging en kiest de contractvorm die toekomstbestendig is (bijv. RAW-bestek, werkomschrijving of PDC-DVO-SLA). Je begeleidt het proces – van analyse en bestuurlijke afstemming tot en met het opstellen en ondertekenen van de nieuwe overeenkomst.

Waarom dit belangrijk is? 

  • Delft wil de kwaliteit van de openbare ruimte waarborgen en vernieuwen. 

  • Werkse! moet blijvend bij kunnen dragen aan de prestatieovereenkomst vanuit de Participatiewet: begeleiding naar werk, beschut werk en ontwikkelbanen. 

  • De overeenkomst moet zowel maatschappelijk als financieel houdbaar zijn en inspelen op nieuwe wensen en innovatieve oplossingen in de stad. 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Opstellen van een projectplan met betrokken collega’s en Werkse!. 

  • Leiden van bestuurlijke afstemming en besluitvorming. 

  • Vastleggen van belangen en kaders: van gemeente, Werkse! en partners. 

  • In kaart brengen van passende werkzaamheden en perspectieven voor de doelgroep. 

  • Uitwerken van scenario’s met kosten-batenanalyse. 

  • Verkennen van de juridische (on)mogelijkheden en zorgen dat de overeenkomst hierop aansluit. 

  • Aansturen van een ingenieursbureau dat de contractvorm technisch uitwerkt. 

  • Opstellen en afronden van de feitelijke overeenkomst, inclusief (bestuurlijke en/of ambtelijke) ondertekening. 

Een projectsecretaris kan worden ingezet voor ondersteuning waar nodig. 

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding. 

  • Ervaring als projectleider in politiek-bestuurlijke context. 

  • Je combineert strategisch inzicht met daadkracht en overzicht. 

  • Sterk in communicatie, samenwerken en het verbinden van belangen. 

  • Politiek en bestuurlijk sensitief. 

  • Resultaatgericht en maatschappelijk betrokken. 

  • Het is pré als je soortgelijke trajecten al eerder hebt gedaan. 

Eisen

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 16-20 uur per week, startend vanaf 6 oktober;

  • Minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding;

  • Meer dan 5 jaar ervaring als projectleider in een politiek bestuurlijke context.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider of procesmanager in het sociaal en/of fysieke domein, leerwerkbedrijven;

    • 8 jaar of meer ervaring (200 Punten)

    • Meer dan 7 jaar ervaring, maar minder dan 8 jaar (130 Punten)

    • Meer dan 6 jaar ervaring, maar minder dan 7 jaar (70 Punten)

    • Meer dan 5 jaar ervaring, maar minder dan 6 jaar (0 Punten)

  • Aantoonbare kennis van het juridisch perspectief op contracten, inbesteden, quasi-inbesteden en aanbesteden bij Verbonden Partijen;

    • 8 jaar of meer ervaring (200 Punten)

    • Meer dan 7 jaar ervaring, maar minder dan 8 jaar (130 Punten)

    • Meer dan 6 jaar ervaring, maar minder dan 7 jaar (70 Punten)

    • Meer dan 5 jaar ervaring, maar minder dan 6 jaar (0 Punten)

  • Aantoonbare werkervaring in het opzetten van (samenwerkings-)overeenkomsten tussen (regie)gemeenten en sociaal leerwerkbedrijven;

    • 8 jaar of meer ervaring (200 Punten)

    • Meer dan 7 jaar ervaring, maar minder dan 8 jaar (130 Punten)

    • Meer dan 6 jaar ervaring, maar minder dan 7 jaar (70 Punten)

    • Meer dan 5 jaar ervaring, maar minder dan 6 jaar (0 Punten)

  • Je hebt affiniteit met het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, het sociaaldomein en de maatschappelijke ontwikkelingen die gaande zijn;
    100 Punten

  • De inkoper heeft het prijsbereik ingesteld tussen € 110,00 en € 120,00, maar het is toegestaan om een lagere prijs in te dienen.
    200 Punten

Competenties

Uit de door u ingediende stukken (CV en motivatiebrief) en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan).

  • Communicatieve vaardigheden

  • Samenwerken 

  • Verbinden van belangen

  • Politiek en bestuurlijk sensitief (omgevingsbewust)

  • Resultaatgericht

  • Maatschappelijk betrokken 

Organisatie en team

Met wie werk je samen? 
Je werkt zelfstandig maar nauw samen met een team van betrokken professionals, waaronder: 

  • Strateeg, assetmanager en gebiedsbeheerder van de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. 

  • Adviseurs van de afdeling Samenleving. 

  • Controller (eigenaar Werkse!). 

  • Jurist. 

  • Businessunit manager en manager Werken & Leren en Groen & Omgeving van Werkse!. 

Gespreksinformatie

De matchgesprekken zijn gepland op 19 september, tussen 9.30 - 13.30 uur. Bent u of is uw kandidaat op deze tijdstippen beschikbaar?

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in paragraaf 7 van deze offerteaanvraag. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina's te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief contactgegevens van de referent. Motivatiebrief dient uit maximaal één (1) pagina's te bestaan. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan.  

Looptijd Overeenkomst
De aanvangsdatum voor de Overeenkomst is zo snel mogelijk na de gunning. Naar verwachting zullen de werkzaamheden 6 oktober 2025 aanvangen. De looptijd van de Overeenkomst is tot 1 oktober 2026 (het kan zijn dat deze eerder eindigt, dit is afhankelijk van het proces)  voor 16-20 per week. Daarna kan de Aanbestedende Dienst eenzijdig besluiten de Overeenkomst 2 x te verlengen met drie maanden. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op 1 oktober 2026 zonder dat hiervoor schriftelijke opzegging door Opdrachtgever is vereist. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst wil verlengen, maakt zij dit uiterlijk één (1) maand voor het aflopen van de Overeenkomst kenbaar aan Opdrachtnemer.

Deze functie valt binnen schaal 12 van de Gemeente CAO.

Verklaring Omtrent het Gedrag
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke functie bij de Aanbestedende Dienst.

Aan te leveren documenten voorafgaand aan de start van de werkzaamheden:
Iedere in te huren medewerker dient voorafgaand aan de start van de werkzaamheden de volgende documenten aan te leveren:

  • Persoonsgegevens;

  • Ondertekende integriteitsverklaring;

  • Inlichtingenformulier externe Inhuur gemeente Delft;

  • Proforma factuur;

  • Kopie van aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag.

LET OP !
Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie-verhouding van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie Schijnzelfstandigheid -arbeidsovereenkomst), is het NIET mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll-detachering-uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele opdracht rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur