Projectleider Gebiedsontwikkeling

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
115 16 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

14 okt 2025

Omschrijving

Als projectleider gebiedsontwikkeling begeleid je 1 specifiek project te weten de gebiedsontwikkeling de Meijert in Mijdrecht. In het gebied worden circa 200 woningen gebouwd. Er zijn nu circa 90 sociale huurwoningen in aanbouw. Een marktpartij werkt op basis van een gewonnen tender een plan uit van circa 50 woningen. Een andere marktpartij werkt een plan uit dat voorziet in een gezondheidscentrum en (zorg)appartementen.

Werkzaamheden:

  • Als projectleider zorg jij ervoor dat het proces goed loopt.
  • Je zorgt ervoor dat de gemeentelijk belangen goed worden behartigd.
  • Je hebt oog voor de omgevingscommunicatie (met omwonenden en de naastgelegen sportvereniging).
  • Je schakelt makkelijk met alle betrokken partijen in het gebied.
  • Je houdt het overzicht, je weet wat er speelt in je dossiers.
  • Je bent verantwoordelijk voor het budgetbeheer van jouw project.
  • Daar waar nodig rapporteer je over je project aan bijvoorbeeld de wethouder of je teammanager.
  • Je werkt nauw samen met een projectondersteuner, stedenbouwkundigen en bijvoorbeeld civieltechnische collega's.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider gebiedsontwikkeling bij een gemeente;
  • Beschikbaar per 1 november 2025.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider gebiedsontwikkeling bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met Sharepoint (benoem duidelijk in cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Djuma (benoem duidelijk in cv);

  • Aantoonbare werkervaring met unit4Financials (benoem duidelijk in cv).

Competenties

  • Politieke sensitiviteit;

  • Houdt het overzicht;

  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Groen en waterrijk

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. Met daarin acht verschillende dorpen, namelijk Mijdrecht, De Hoef, Wilnis, Amstelhoek, Waverveen, Vinkeveen, Baambrugge en Abcoude, is het werken altijd dynamisch. De inwoners van De Ronde Venen hechten veel waarde aan het leven in de groene en waterrijke leefomgeving. Tegelijkertijd grenst De Ronde Venen aan de metropool Amsterdam met de voordelen van de grote stad. Dit vraagt om lange termijn visies. Voor wonen, infrastructuur, ondernemen, duurzaamheid en milieu.

Werken bij Gemeente De Ronde Venen

De gemeente is met circa 320 collega's een van de grootste werkgevers van De Ronde Venen. We zijn een organisatie met ambitieuze medewerkers, korte lijnen en een informele werksfeer. Vanuit het gemeentehuis in Mijdrecht werken we hard om te zorgen voor een prettige leef- en woonomgeving voor ruim 43.000 inwoners. Natuurlijk zetten we ons ook in voor bedrijven en instellingen in de omgeving.

Opgave

In het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed werken we aan de nieuwe woon- en werkgebieden in de gemeente. De ambitie is gericht op het bouwen van 4800 woningen en 12 hectare nieuw bedrijventerrein. Concreet werken we nu aan projecten gericht op de bouw van ruim 3200 woningen en starten we met de ontwikkeling van 12 hectare bedrijventerrein.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiting bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie twintig (20) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe partij. De twintig (20) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

De externe administratieve broker brengt een fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur.

  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd.

  • De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur