Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland
Begindatum:
15 okt 2025Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
3 sept 2025De afdeling integraal beheer openbare ruimte is verantwoordelijk voor de totale buitenruimte in de gemeente de Ronde Venen. De afdeling voert diverse soorten werkzaamheden uit. Zoals het verzorgen van het dagelijks onderhoud en beheer van de buitenruimte. Groot onderhoud werkzaamheden en uiteraard reconstructie en renovatie. Van onder andere Wegen, Rioleringen, Civiele Kunstwerken, groen projecten en verkeersmaatregelen. Voor de projectleiding, werkvoorbereiding, aanbestedingen en communicatie met inwoners, bestuur en belanghebbenden zoeken wij een ervaren projectleider.
Binnen de afdeling Beheer openbare ruimte van de gemeente de Ronde Venen ga je als projectleider werken aan reconstructies van civiele kunstwerken in de openbare ruimte. In de periode van 16 oktober tot 15 april wordt er aan 4 civiele kunstwerken groot onderhoud uitgevoerd.
Werkzaamheden:
Je stelt zelfstandig projectplannen op en bewaakt de voortgang, kwaliteit, kosten en risico's van projecten;
Je zorgt ervoor dat er toezicht gehouden wordt tijdens de uitvoering;
Je stemt het projecten zelfstandig af met de ambtelijk opdrachtgeven en je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties met stakeholders en belanghebbenden;
Je creëert projectteams, zorgt voor de afstemming tussen de verschillende disciplines en bewaakt de samenhang tussen projecten en andere werkzaamheden in de openbare ruimte;
Je zorgt voor een goede communicatie en afstemming met andere afdelingen binnen de gemeente, zoals de afdelingen beleid en beheer, en externe partijen zoals aannemers en adviesbureaus;
Projectleiding reconstructies civieltechnische werken;
Aansturen externe ingenieursbureaus;
Afstemming met andere overheden en nutsbedrijven;
Communicatie met bestuur, belanghebbende en omgeving;
Opstellen inkoopstrategie;
Voeren van aanbestedingen;
Ervaring met directievoering;
Ervaring met werkvoorbereiding;
Ervaring met bestuurlijke afstemming;
Bekend zijn met de plaatselijke situatie, slappe bodem.
Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding civiele techniek of direct vergelijkbaar op technisch niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider civiele werken binnen een gemeente;
Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee;
Aantoonbaar beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 32 tot 36 uur gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen. De medewerker zal op verschillende locaties in de Ronde Venen werkzaamheden moeten uitvoeren;
Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en uitvoeren van contractmanagement bij renovatieprojecten van beweegbare bruggen (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met het werken met RAW-, UAV-GC- en UAV-TI-contractvormen binnen infrastructurele of gebiedsgerichte projecten (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met het toepassen van relevante wet- en regelgeving, inclusief EMVI-criteria, duurzaamheidseisen, milieuwetgeving en SROI-verplichtingen binnen contractmanagement. (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (15 punten);
Aantoonbare kennis van civiele kunstwerken en werktuigbouwkundige, hydraulische, elektrotechnische installaties met PLC besturing en stand-alone brug (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan) (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiele werken binnen een gemeente (25 punten).
Politieke sensitiviteit;
Communicatief sterk;
Leiderschap;
Teammanagement;
Prioriteren;
Samenwerken;
Financieel overzicht;
Risicomanagement;
Breed georiënteerd zowel kunstwerken als civiel aspect;
Een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zon 45.000 mensen met plezier wonen en werken.In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collegas. Samen voor elkaar echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 25 september 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.