Vergunningverlener APV en bijzondere wetten

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 13 dagen
100 32 Friesland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het team Omgeving & Economie zoeken wij wegens ziektevervanging een vergunningverlener APV en bijzondere wetten. Het betreft een detacheringsopdracht van 32 uur per week, voor 3 maanden met verlengingsmogelijkheid, via een detacheringsbureau (zzp is uitgesloten).

Opdracht

Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van vergunningaanvragen op het gebied van APV en bijzondere wetten, inclusief het beoordelen, voorbereiden, coördineren en uitvoeren van de bijbehorende processen voor diverse evenementen, horeca-, standplaats-, en overige bijzondere vergunningen. Je bewaakt de juridische kaders en draagt actief bij aan een zorgvuldig verloop van procedures en communicatie met aanvragers en stakeholders.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Beoordelen en behandelen van vergunningaanvragen op het gebied van APV en bijzondere wetten.

  • Adviseren van collega’s, inwoners en ondernemers over toepasselijke regelgeving en procedures.

  • Signaleren van knelpunten in uitvoering; proactief meedenken in oplossingen.

  • Opstellen van beschikkingen, correspondentie en adviezen.

  • Afstemmen met de afdeling veiligheid, handhaving, juristen en externe partners.

Kandidaat omschrijving

  • Hbo werk- en denkniveau.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (APV, Drank- en Horecawet, evenementen, bijzondere wetten).

  • Minimaal 5 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Zelfstandig, nauwkeurig, communicatief vaardig en in staat verbanden te leggen.

  • Een proactieve houding, stressbestendig,  probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten binnen een gemeentelijke organisatie;

  • HBO werk- en denkniveau;

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (APV, Drank- en Horecawet, evenementen, bijzondere wetten).

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 60 %
Gewicht van prijs: 40 %

Wensen

  • Minimaal 10 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten;
    Gewicht: 60 %

  • Kennis van Centric Leefomgeving.
    Gewicht: 40 %

Competenties

  • Omgevingsbewust

  • Verbinden

  • Integraal (samen)werken

  • Verantwoordelijkheid

  • Oordeelsvorming

Organisatie en team

Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collegas van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeen en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Over Dantumadiel
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslan, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Dit is je team
Als vergunningverlener APV en bijzondere wetten maak je deel uit van het team Omgeving en Economie. Dit team heeft een divers takenpakket, en we zoeken enthousiaste teamleden om ons te versterken. We zijn verantwoordelijk voor verschillende gebieden, waaronder vergunningen, toezicht, handhaving, veiligheid, economie, ruimtelijke ontwikkeling en vastgoed en grondzaken.

Binnen ons team behandelen we vergunningaanvragen, houden we toezicht op activiteiten in de fysieke leefomgeving en zorgen we voor handhaving van de regels. We zijn ook betrokken bij veiligheidskwesties en economische vraagstukken, zoals het ondersteunen van ondernemers en het ontwikkelen van beleid. Daarnaast werken we aan ruimtelijke ontwikkeling en vastgoedzaken, zoals grondverwerving en verkoop.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 1 februari 2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel drie maal met drie maanden worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur