Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

P&O Beleidsadviseur

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je speelt een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van P&O-beleidsonderwerpen en themas. Daarnaast ondersteun en adviseer je waar nodig de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O.

Werkzaamheden:

  • Het analyseren en vertalen van beleidsmatige P&O vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleidsoplossingen; en de afstemming met de relevante betrokkenen.
  • Het opstellen van beleidsvoorstellen en adviezen richting het management en bestuur.
  • Het - in voorkomende gevallen - sparren met collegas binnen het team en bijdragen tot gezamenlijke conclusies/adviezen op betreffende themas en casussen.
  • Meedoen in P&O-projecten; eventueel ook trekkerschap vervullen.

Onderwerpen waar je direct mee aan de slag gaat:

  • Verder opstellen van Vitaliteitsregeling/duurzame inzetbaarheid
  • Arbeidsmarktstrategie
  • Mede uitwerken van arbobeleid in samenwerking met de arbo preventiemedewerker.
  • Meedoen in P&O-projecten
  • Overige beleidsmatige werkzaamheden

We zoeken iemand die bekend is met deze onderwerpen en snel zelfstandig aan de slag kan. Jouw sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling helpen je om beleid helder over te brengen en draagvlak te creeren binnen de (gemeentelijke) organisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van P&O.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO+ niveau op het gebied van P&O;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een veranderende organisatie als P&O adviseur bij een gemeente (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Vitaliteitsregeling of Arbobeleid (benoem dit expliciet in het cv);
  • Beschikbaar voor 24 uur per week.

Competenties

  • Een proactieve houding: je bent resultaatgericht en neemt nieuwe inzichten en inspiratie mee (op basis van eerdere ervaringen);
  • Je bent een echte afmaker: je weet vraagstukken verder te brengen en - in afstemming met de betrokkenen - tot voorstellen ten behoeve van besluitvormnig te komen;
  • Een stevige basiskennis op P&O, met name duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie en arbeidsomstandigheden;
  • Het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen;
  • Een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren;
  • Een uitstekende schrijver: je bent in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.

Organisatie en team

Organisatie

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio. Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie. Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht Team

Als P&O-beleidsadviseur maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit negen teamleden: Een teamleider, P&O beleidsadviseur (vervanger), senior P&O-adviseur/organisatieadviseur, P&O-adviseurs, P&O-consulent, adviseur werving en selectie, arbo-preventiemedewerker, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker:
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie:

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie:
Vragen kunnen ingediend worden tot en met dinsdag 30 september. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 01 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij de externe administratieve broker via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 02 oktober 2025 12:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur