P&O beleidsadviseur

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je speelt een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van (strategische) P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je – waar nodig – de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O.

Tot je werkzaamheden behoren onder andere:

  • Het analyseren en vertalen van beleidsmatige P&O vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleidsoplossingen; en de afstemming met de relevante betrokkenen.

  • Het opstellen van beleidsvoorstellen en adviezen richting het management en bestuur.

  • Het - in voorkomende gevallen - sparren met collega’s binnen het team en bijdragen tot gezamenlijke conclusies/adviezen op betreffende thema’s en casussen. 

  • Meedoen in P&O-projecten; eventueel ook trekkerschap vervullen. 

Onderwerpen waar je direct mee aan de slag gaat, zijn onder andere:         

  • Verder opstellen van Vitaliteitsregeling/duurzame inzetbaarheid;

  • Arbeidsmarktstrategie;

  • Mede uitwerken van arbobeleid in samenwerking met de arbo-preventiemedewerker;       

  • Meedoen met P&O-projecten, waaronder Strategische Personeels Planning;

  • Overige beleidsmatige werkzaamheden.                           

We zoeken iemand die bekend is met deze onderwerpen en snel zelfstandig aan de slag kan. Jouw sterke communicatieve vaardigheden – zowel schriftelijk als mondeling – helpen je om beleid helder over te brengen en draagvlak te creëren binnen de (gemeentelijke) organisatie.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van P&O;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau op het gebied van P&O (5 punten);
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur bij een gemeente; (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een veranderende organisatie als P&O adviseur bij een gemeente (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Vitaliteitsregeling of Arbobeleid (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
  • Beschikbaar voor 24 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Een proactieve houding: je bent resultaatgericht en neemt nieuwe inzichten en inspiratie mee (op basis van eerdere ervaringen)
  • Je bent een echte afmaker: je weet vraagstukken verder te brengen en - in afstemming met de betrokkenen - tot voorstellen ten behoeve van besluitvormnig te komen.
  • Een stevige basiskennis op P&O, met name duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie en arbeidsomstandigheden
  • Het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen.
  • Een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren.
  • Een uitstekende schrijver: je bent in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.

Organisatie en team

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Team
Als P&O-beleidsadviseur maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit negen teamleden:
– Een teamleider, P&O beleidsadviseur (vervanger), senior P&O-adviseur/organisatieadviseur, P&O-adviseurs, P&O-consulent, adviseur werving en selectie, arbo-preventiemedewerker, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur