Logo van Gemeente Buren
Logo van Gemeente Buren

(Medior) Financieel Medewerker

De Wetering 1, 4021 VZ Maurik, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 65Opdracht uren 18

Omschrijving

Binnen het domein Bedrijfsvoering, team Financiën zoekt de gemeente Buren vanwege het vertrek van een medewerker en de implementatie van een nieuw financieel pakket tijdelijk een financieel medewerker. Als financieel administratief medewerker ben je mede verantwoordelijk voor een correcte, complete en tijdige uitvoering van de financiële administratie.

In de aanvraag van financieel administratief medewerker is er ruimte om actief mee te denken over veranderingen die de processen van dit team kunnen verbeteren.

Achtergrond van de opdracht
Binnen het team Financiën is tijdelijk extra capaciteit nodig vanwege het vertrek van een vaste medewerker én de implementatie van een nieuw financieel systeem. Daarom zoekt de gemeente Buren een ervaren financieel administratief medewerker die tijdelijk werkzaamheden kan uitvoeren binnen de financiële administratie. De inzet is projectmatig en gericht op het ondersteunen van de dagelijkse uitvoering én het bijdragen aan procesoptimalisaties.

Omschrijving van de opdracht
De opdrachtnemer draagt zorg voor de correcte, volledige en tijdige uitvoering van financiële administratieve taken. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, in afstemming met het team Financiën. Er is ruimte om verbetervoorstellen te doen ten aanzien van de financiële processen, vooral in het kader van de overgang naar het nieuwe pakket.

Werkzaamheden omvatten onder andere:
  • Uitvoeren van de dagelijkse financiële administratie
  • Debiteuren- en crediteurenbeheer
  • Grootboekadministratie
  • Bankboekingen en reconciliatie
  • Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen binnen processen

Resultaatgebieden
  • Tijdige en correcte verwerking van financiële mutaties
  • Inzichtelijke rapportages en administraties
  • Bijdrage aan een soepel lopende overgang naar het nieuwe financiële systeem
  • Documentatie en overdracht van relevante kennis en werkwijzen

Eisen

  • Minimaal afgeronde mbo-opleiding in financiële richting
  • Ruime aantoonbare ervaring binnen financiële administraties
  • Zelfstandig, proactief en resultaatgericht kunnen werken
  • Technisch onderlegd en oplossingsgericht bij systeemwijzigingen
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Nauwkeurig en gestructureerd in de uitvoering
  • Klantgericht en leergierig
  • Kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring in de gevraagde functie binnen een gemeente
  • Kandidaat heeft ervaring met debiteurenbeheer, crediteurenbeheer, grootboekadministratie en bankverwerkingen binnen een gemeente
  • Kandidaat heeft minimaal MBO-werk en denkniveau

Wensen en competenties

Wensen
  • Tijdens het verificatiegesprek worden de volgende punten getoetst: De ervaringen die je meebrengt, Het enthousiasme, flexibiliteit en de prioritering die je kan stellen, Of je zelfstandig kan werken en een aanpakker bent.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Buren
Afdeling: Afdeling bedrijfsvoering

Binnen het domein Bedrijfsvoering, team Financiën zoekt de gemeente Buren vanwege het vertrek van een medewerker en de implementatie van een nieuw financieel pakket tijdelijk een financieel medewerker.

Gespreksinformatie

Tijdens het verificatiegesprek worden de volgende punten getoetst:
  • De ervaringen die je meebrengt
  • Het enthousiasme, flexibiliteit en de prioritering die je kan stellen
  • Of je zelfstandig kan werken en een aanpakker bent

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Max 1 jaar

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Beoordelingswijze BPKV: Prijs-kwaliteitscore (hoogste), daarna Tarief (laagste).
Maximale prijsscore 100.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr