Beleidsadviseur Financien

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Naast het geven van adviezen en (mede) opstellen van beleidsstukken heb je een uitvoerende rol en ben je met je collega adviseurs voor de afdelingshoofden en de medewerkers van de afdelingen het eerste aanspreekpunt op het financieel gebied. Je adviseert hen over de uitvoering van het financieel beleid. Je bent een waardevolle sparringpartner voor bestuur, management en collega’s. Je ondersteunt bij het aanleveren van de gegevens voor de P&C documenten, je verwerkt deze gegevens in de P&C documenten en je wilt je steentje bijdragen in de verdere ontwikkeling van deze P&C documenten door toepassing van LIAS software.

Je focus op wat je gaat doen, ligt voor een belangrijk deel op het fysiek domein (openbare ruimte, water en riool, duurzaamheid en recreatie). Daarnaast zijn er veel overige werkzaamheden. Gedacht moet dan worden aan het opstellen van de staat van investeringen (activa), paragrafen, begrotingswijzigingen en verdere implementatie iFinanciën (PinkRoccade). Tot slot wordt moet uitvoering geven worden aan mogelijke BTW- en VPB vraagstukken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur financiën bij een gemeentelijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met financiële advisering en het opstellen P&C documenten bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met financiële advisering binnen het fysiek domein. (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met intergemeentelijke samenwerking binnen een gemeentelijke regio (10 punten);

  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en Fee (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de staat van investeringen (activa), paragrafen, begrotingswijzigingen en uitvoering geven aan mogelijke BTW- en VPB vraagstukken (15 punten).

Competenties

  • Je bent klant-, resultaat- en kwaliteitsgericht;

  • Je bent accuraat;

  • Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;

  • Je bent creatief in het vinden van oplossingen en past dit ook toe;

  • Je denkt en werkt in oplossingen en/of mogelijkheden;

  • Je kan goed zelfstandig werken, maar je bent daarnaast ook een netwerker, zowel binnen de organisatie als daarbuiten, ofwel je bent in staat verbindingen te leggen;

  • Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief en werkt graag samen;

  • Je bent besluitvaardig, je stelt prioriteiten en je werkt gestructureerd;

  • Je hebt een frisse blik op financiële en bedrijfskundige vraagstukken;

  • Je bent integer;

  • Je hebt oog voor jouw collega's.

Organisatie en team

Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 15 september 2025 van 9.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.

Overige informatie
De aanbestedende dienst eist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.