Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Brummen
Logo van Gemeente Brummen

Data Warehouse Specialist

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

2 jan 2026

Einddatum:

2 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Brummen is voornemens een datawarehouse (DWH) te realiseren, dat fungeert als centrale bron voor managementinformatie, beleidsanalyse en datagedreven sturing. Hiervoor is zowel technische expertise als inhoudelijke domeinkennis vereist. Deze opdracht omvat de inzet van een specialist die adviseert over inhoudelijke keuzes, het proces van de bouw begeleidt en mede zelf uitvoert, en tegelijkertijd nieuwe BI-specialisten binnen de gemeent opleidt, zodat zij met het datawarehouse kunnen werken en het verder kunnen uitbreiden.

Doelstellingen

  • Maken van de juiste keuzes voor een toekomstbesteding DWH voor Brummen;
  • Realiseren van een schaalbaar en toekomstbestendig DWH, waarin zowel gebruik kan worden gemaakt van een klassiek DWH model, als van de mogelijkheden die er zijn voor virtualisatie;
  • Aansluiten van de eerste (nog te bepalen) gemeentelijke databronnen (bijvoorbeeld van het sociaal domein, financien, ruimtelijk domein, etc.;
  • Opleiden/begeleiden van interne BI-medewerkers om met het DWH te werken en het verder uit te breiden.

Werkzaamheden

  • Ontwerp en implementatie van het DWH;
  • Ontwikkeling en opzetten beheer van ETL-processen;
  • Koppeling van databronnen;
  • Advisering over beheer en uitbreiding DWH;
  • Documentatie opleiding en overdracht aan interne beheerders.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke datawarehouse-projecten;
  • Aantoonbare werkervaring met BI projecten zoals rapportages en dashboarding waarbij gebruik gemaakt werd van SQL;
  • Aantoonbare werkervaring met datamodellering en ETL-tools;
  • Aantoonbare kennis van Microsoft Azure, SQL Server, Power BI, Cognos en SQL;
  • 32 uur per week beschikbaar waarvan gemiddeld 1 dag per week op locatie gemeentehuis Brummen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met gemeentelijke applicaties;
  • Ervaring in samenwerking met verschillende rollen binnen een gemeente, zoals functioneel beheerders, architecten, eindgebruikers en BI specialisten;
  • Relevante ervaring en expertise op DWH & BI gebied;
  • Relevante ervaring binnen (lokale) overheidsorganisatie.

Competenties

  • Competenties voor het overdragen van kennis aan nieuwe BI specialisten (wordt getoetst in een gesprek);
  • Competenties op het vlak van advisering en overdragen van kennis;
  • Uitdrukkingsvaardigheid mondeling & schriftelijk in het Nederlands;
  • Analyserend vermogen;
  • Klantgericht;
  • Delegeren;
  • Luisteren;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Plannen en organiseren;
  • SQL.

Organisatie en team

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie. De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto Wij werken voor Brummen. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling en selectieproces

  1. **Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen**
    De DAS beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. **Stap 2: Selectie alle cvs die aan de organisatie worden voorgelegd**
    De DAS beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de DAS. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. **Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek**
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de DAS zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. **Stap 4: Selectiegesprek**
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Brummen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Brummen.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas;
  • Opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 12 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr