Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Regisseur Jeugdhulp Frontoffice

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

26 nov 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Regisseur Jeugdhulp Frontoffice

Zet jouw ervaring in jeugdhulp in voor een unieke tijdelijke opdracht met impact op jongeren in Breda.
Ben jij een ervaren jeugdhulpprofessional en wil jij het jaar knallend afsluiten én 2026 starten met een betekenisvolle uitdaging? Dan hebben wij een unieke klus voor jou. Gemeente Breda zoekt vier tijdelijke Regisseurs Jeugdhulp Frontoffice die tot eind januari 2026 meewerken aan een belangrijke opgave binnen het Team Regisseurs Jeugd. Samen zorgen jullie ervoor dat jongeren in Breda snel en effectief passende hulp krijgen.

Als Regisseur Jeugdhulp Frontoffice werk jij aan de frontlinie van de jeugdhulp in Breda. Jij beoordeelt hulpvragen die binnenkomen en zorgt dat deze snel en zorgvuldig worden opgepakt. Je werkt volgens de nieuwe Verordening Jeugd die sinds de zomer van kracht is. Daarbij kijk je altijd eerst naar wat ouders en hun netwerk zelf kunnen betekenen.
Jij hebt een sleutelrol in het beoordelen van aanvragen voor specialistische hulp. Je checkt of de vijf stappen van de Centrale Raad van Beroep goed zijn doorlopen. Is dat het geval en sluit de gevraagde hulp aan bij de situatie? Dan geef jij toestemming voor inzet.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor jeugdhulpaanbieders bij urgente hulpvragen. Je werkt nauw samen met gedragswetenschappers en kwaliteitsmedewerkers.

Werkzaamheden

  • Je beheert wachtlijsten en pakt hulpvragen snel en gericht op.
  • Je voert triage uit op basis van aangeleverde informatie.
  • Je denkt mee over passende verwijzingen, overbruggingsplannen en begeleiding bij wachtlijsten.
  • Je werkt in de cliëntsystemen van WiZ en Zorgned.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring heeft in de jeugdhulpverlening en bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is SKJ geregistreerd. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Jeugdwet en relevante regelgeving. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social Work, Pedagogiek of SPH.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.
  • Uw kandidaat kan starten op de startdatum van deze opdracht/aanvraag.
  • Uw kandidaat is bij voorkeur 36 uur per week beschikbaar.

Competenties

  • Analytisch, besluitvaardig en proactief
  • Goed kan samenwerken
  • Hoofd- van bijzaken weet te onderscheiden.
  • Je werkt graag samen en neemt initiatief.

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je komt terecht in het Team Regisseurs Jeugd (TRJ), onderdeel van de Keten Jeugd binnen Gemeente Breda. TRJ bestaat uit Regisseurs Jeugdhulp Frontoffice en Procesregisseurs Jeugd. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het primaire proces.
Je werkt samen met collega's van de administratie, kwaliteitsmedewerkers, procescoördinatoren en een teamleider. Jullie delen één missie: kinderen en gezinnen in Breda zo snel en dichtbij mogelijk van passende ondersteuning voorzien.

Breda brengt het samen

Breda is een stad van doeners en denkers. Van mensen met lef, betrokkenheid en oog voor resultaat. We geloven in samenwerking en ruimte voor unieke ideeën.

Gespreksinformatie

De datum 24 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr