Medewerker Crisis Interventie Team- West-Brabant Oost

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 12 Noord-Brabant

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

31 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Medewerker Crisis Interventie Team- West-Brabant Oost
Ben jij een medewerker Crisis Interventie die ons team tijdelijk komt versterken?

Introductie
Het Crisis Interventie Team (CIT) is 24/7 beschikbaar voor jeugdigen in nood in de regio West-Brabant Oost. Als kernteamlid van het CIT ben jij het eerste aanspreekpunt voor de jeugdige en/of diens ouders of verzorgers. Je beoordeelt professioneel de veiligheidssituatie en schakelt, indien nodig, de gedragswetenschapper in om afspraken te maken die de veiligheid van alle betrokkenen waarborgen. Daarnaast werk je intensief samen met de toegangsteams in de regio, waarbij wederzijdse ondersteuning wordt geboden.

Wat ga je doen?

  • Je beoordeelt tijdens een crisissituatie de veiligheid, evalueert de hulpbehoeften en voert crisisinterventies uit.

  • Je vraagt crisisinterventies aan, zoals een kinderbeschermingsmaatregel of een machtiging voor gesloten plaatsing.

  • Je adviseert, coacht en ondersteunt andere jeugdprofessionals.

  • Je vervult ook de poortwachtersfunctie door contact te onderhouden met crisisopvanglocaties, deze indien nodig te benutten en ambulante spoedhulp in te zetten.

  • Je werkt, Indien er geen crisisinterventiezaken zijn, samen met een toegangsteam om gezamenlijke taken uit te voeren en af te ronden.

  • Je hebt zowel actieve diensten als bereikbaarheidsdiensten.

  • Je draagt bij aan het vormgeven en vastleggen van verschillende werkprocessen binnen het CIT.

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Social Work of een gelijkwaardige richting.

  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring als jeugdprofessional.

  • Je bent flexibel, kunt snel schakelen en bent stressbestendig.

  • Je hebt een SKJ-registratie.

  • Je hebt de bereidheid om deel te nemen aan een bereikbaarheidsrooster dat 7 dagen per week, 24 uur per dag geldt.

Wie zijn wij?
De gemeenten Breda, Altena, Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout hebben zich regionaal verbonden om gezamenlijk de niet-vrij toegankelijke jeugdhulp in te kopen. Deze vijf gemeenten vormen Regio West-Brabant Oost, kortweg ‘Regio WBO Jeugd’. In opdracht van dit samenwerkingsverband voert de gemeente Breda met het team WBO Jeugd taken uit rondom onder andere inkoop, contractmanagement en zorgadministratie.

Team WBO is  onderdeel van de afdeling jeugd bij de gemeente Breda. De afdeling jeugd is een compacte afdeling die sterk groeit en een dynamische werkomgeving biedt. De afdeling telt nu bijna 85 medewerkers, de lijnen zijn kort en de medewerkers voelen zich betrokken bij ons doel en de ontwikkelingen. De sfeer kenmerkt zich als open en toegankelijk, informeel en ontspannen.

Lees meer over de Gemeente Breda.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.

    Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsproel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social work/HBO pedagogiek. Kandidaat heeft daarnaast een SKJ registratie. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als jeugdprofessional. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van hoe de sociale kaart gebruikt kan worden in het kader van veiligheidszaken en heeft juridische kennis van wet-en regelgeving met name in relatie tot het vrijwillige of gedwongen kader. Bovenstaande moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat is bereid om in een 7 x 24 uur bereikbaarheidsrooster te participeren.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als jeugdprofessional. Dit moet blijken uit het cv.

  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Uw kandidaat heeft ervaring binnen een crisisteam. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Stressbestendig; - Direct kunnen acteren in crisissituaties; - Flexibel; Om kunnen gaan met niet planbare zorg; - Snel kunnen schakelen; Je pakt op wat nodig is en stelt daarbij de juiste prioriteiten; - Communicatie; je beheerst de techniek om te de-escaleren binnen en kan dit inzetten in crisissituaties;
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur