Inkoopadviseur

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met (zwangerschap)verlof en piekwerkzaamheden zijn we opzoek naar een inkoopadviseur om tijdelijk het team versterken. Je gaat aan de slag met het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken, met name binnen het Ruimtelijk Economisch Domein. Ben je communicatief vaardig en werk je graag samen? Heb je ervaring in het inkoop vak vanuit een adviserende rol? Dan is deze functie van inkoopadviseur je op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?

Als inkoopadviseur ben je de sparringpartner voor de afdelingen van de gemeente Breda op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente bouw je snel een netwerk op, waardoor je de afdelingen steeds beter kan adviseren. De afdelingen weten je te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen, hierbij kun je denken aan zaken als nieuwe stadsverlichting, de aanleg van een nieuwe weg of onderzoeken die gebruikt worden voor het opstellen van nieuwe beleid. Ontzorgen, als vraagbaak dienen, aanbestedingstrajecten begeleiden en adviezen geven aan de afdelingen zijn de belangrijkste taken in je rol als inkoopadviseur. Je schakelt en communiceert met allerlei mensen en je kunt dus ook op verschillende niveaus communiceren.

Verantwoordelijkheden/taken:

  • Je begeleidt en coordineert zelfstandig inkoop- en aanbestedingstrajecten.

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. Je houdt de deelnemers op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van inkoop en aanbesteding.

  • Je draagt binnen het team bij aan kennisdeling.

Als inkoopadviseur ben jij van nature een echte ‘coördinator’ en iemand die graag als ‘procesbegeleider(st)er’ fungeert. Dit zijn twee termen waar je jezelf in herkent. Daarnaast ben je iemand die zelfstandig werkt waar het kan, en samenwerkt waar het nodig is en proactief meedenkt met de betreffende afdeling.

Eisen

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO/WO-diploma.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.

  • Je bent in het bezit van een NEVI 1 (of gelijkwaardig) diploma.

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het inkoop- en/of aanbesteding vak

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar werkervaring als inkoopadviseur bij een overheidsinstelling.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met aanbestedingen binnen het ruimtelijk economisch domein.

Competenties

  • Je bent klantgericht en staat om te schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus.

  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.

  • Je beschikt over sterke adviesvaardigheden.

  • Je bent in staat om praktijkvoorbeelden te geven over het begeleiden van aanbestedingen

Organisatie en team

Jouw thuisbasis is het Team Inkoop en Subsidies. Dit team bestaat uit twee deelteams te weten het Subsidiebureau en het deelteam Inkoop. Het deelteam inkoop werkt voor drie domeinen: Bedrijfsvoering & dienstverlening, Ruimtelijke Economisch domein en Sociaal Economisch Domein. In het team ontmoet je inkoopadviseurs, contractbeheerders en een operationeel inkopers. Samen met je directe collegas zorg je ervoor dat de organisatie efficient, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid

Gespreksinformatie

De dinsdag 16 september en donderdag 18 september zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Hybride werken is zeker mogelijk. Het team en de inkoopadviseurs werken minimaal twee dagen per week op kantoor. Bij voorkeur op maandag, dinsdag en/of donderdag.

Deze opdracht is ingeschaald in schaal 11.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur