Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder Financiën

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

1 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functioneel Beheerder Financien

Heb jij passie voor jouw vak en ervaring met onderhoud en beheer van applicaties? Wil je processen onderzoeken en verbeteren met digitale middelen? Dan zoeken wij jou!
Versterk jij de (digitale) samenwerking binnen de Gemeente? Binnen de gemeente liggen op dit moment grote automatiseringsvraagstukken. Om deze goed in te kunnen vullen hebben we mensen nodig die processen doorzien en ook advies kunnen geven over de juiste oplossing. Als functioneel beheerder richt je processen in en beheer je deze processen. Je doet alles om je (interne) klanten van de beste service te voorzien.
Wat ga je doen?

  • Je organiseert en voert het beheer van applicaties efficiënt uit.

  • Je zoekt verbinding met beheerders van gekoppelde applicaties, leveranciers en gebruikers.

  • Je werkt zelfstandig aan complexe ontwikkelingen van tactische aard en maakt impactanalyses.

  • Je helpt gebruikersgericht met het verduidelijken van vragen en vertaalt deze naar oplossingen.

  • Je coördineert, plant en begeleidt acceptatietesten voor de beheerde applicaties binnen de afdeling.

  • Je zorgt voor afstemming en samenwerking met andere (sub)teams binnen de gemeente op het gebied van acceptatietesten.

  • Je adviseert het management over de ontwikkeling, aanschaf en inrichting van systemen en koppelingen.

  • Je toont eigenaarschap, zoekt creatieve oplossingen en doet verbetervoorstellen voor gebruikers.

Wat vragen wij?
De collega die we zoeken is iemand die het voortouw neemt en bij wie het werken met applicaties, processen en mensen in het bloed zit. In een dynamische omgeving beschik je over een helicopterview en kijk je verder dan je eigen takenpakket. Wij zoeken een echte teamplayer die veel energie steekt in samenwerking (met gebruikers) en delen van kennis. 

  • Je beschikt over hbo-werk- en -denkniveau met affiniteit voor informatietechnologie en bedrijfskundige informatica.

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Functioneel- en/of Applicatiebeheerder of vergelijkbare functie.

  • Je kunt procesvraagstukken vertalen naar functionele inrichtingen en andersom.

  • Je hebt kennis van financiële processen en aantoonbare ervaring met het beheer van Key2Financien en/of ERPx.

  • Je beschikt over sterke communicatieve en sociale vaardigheden.

  • Je hebt een goed ontwikkeld probleemoplossend en analytisch vermogen.

  • Je neemt initiatief en bent doortastend.

  • Je bent enthousiast en gedreven, en vindt het leuk om je kennis te delen.

Wie zijn wij?
Team Functioneel & Applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie. Ons team van beheerders (60 personen) werkt over alle grenzen van de verschillende organisatieonderdelen van de gemeente heen. Wij zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van de (kern)applicaties en de integratie van de systemen. Het is een enorme uitdaging, maar wij doen het met veel enthousiasme! Op onze afdeling staat iedereen voor elkaar klaar en geloven we in dat vele handen licht werk maken.
Lees meer over de Gemeente Breda

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Kandidaat gaat ermee akkoord dat hij/zij op dinsdag fysiek op het stadskantoor werkzaam is.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van Key2Financien (softwarepakket) of ERPx. Uit het cv blijkt wel financieel pakket het betreft.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je beschikt over sterke communicatieve en sociale vaardigheden.

    • Je hebt een goed ontwikkeld probleemoplossend en analytisch vermogen.

    • Je neemt initiatief en bent doortastend.

    • Je bent enthousiast en gedreven, en vindt het leuk om je kennis te delen.

    • Je kunt procesvraagstukken vertalen naar functionele inrichtingen en andersom.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur