Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Cateringmanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 16 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 235Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Cateringmanager

Je geeft leiding aan drie bedrijfsrestaurants en zorgt voor een duurzaam, gastvrij assortiment dat past bij de ambities van Gemeente Breda.

Gemeente Breda zoekt een tijdelijke Cateringmanager voor 32 uur per week. Jij stuurt de locatieverantwoordelijken aan van onze drie bedrijfsrestaurants: het Stadskantoor, Riethil en Afvalservice. Samen met hun teams zorg je voor een gastvrije, gezonde en duurzame cateringervaring voor iedereen die bij ons werkt of op bezoek komt. Je ontwikkelt een toekomstbestendig assortiment dat aansluit bij de ambities van Breda: duurzaam, gezond en toegankelijk voor iedereen. Zo maak jij met jouw karakter het verschil voor onze medewerkers én voor de stad.

Wat ga je doen?

Jij zorgt dat alles op rolletjes loopt in onze bedrijfsrestaurants. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit, gastvrijheid en continuïteit van de catering.

  • Je geeft leiding aan de locatieverantwoordelijken en coacht hun teams.
  • Je zorgt voor naleving van wet- en regelgeving, zoals HACCP.
  • Je bewaakt contractafspraken met leveranciers.
  • Je stimuleert zelfsturing, eigenaarschap en gastvrijheid binnen het team.
  • Je voert HR-taken uit zoals voortgangsgesprekken, verzuim- en verlofbeheer en loonwaardebepalingen.
  • Je werkt met het HR-systeem en stuurt op processen zoals voorraadbeheer, kassabeheer en administratie.
  • Je bereidt werkoverleggen voor en bespreekt resultaten met de teamleider.
  • Je coördineert bestellingen, menu- en kostprijsberekeningen en bewaakt leveringen en facturen.
  • Je werkt mee in de uitvoering waar nodig.
  • Je initieert projecten en themaweken rond duurzaamheid, vitaliteit en gezonde voeding.
  • Je vertegenwoordigt het team in aanbestedingstrajecten en bijeenkomsten zoals de Gezondheidsvisie en Circulaire Tafel.

Eisen

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau in horeca, catering of hospitality.
  • Je hebt ruime ervaring in een leidinggevende rol binnen catering of hospitality.
  • Beschikt over kennis van allergenenmanagement, voedselveiligheid en menuplanning.
  • Beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een MBO opleiding in de richting van horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring in een leidinggevende rol binnen horeca, catering of hospitality. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is HACCP-gecertificeerd. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft recente kennis van menuplanning en kostprijsberekening. Dit moet blijken uit het cv.
  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten.
  • U bent akkoord met de Wet Normering Topinkomens.
  • U bent akkoord dat kandidaten die intern op deze aanvraag reageren bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving krijgen.
  • U levert een verklaring omtrent gedrag (VOG) met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft recente en relevante ervaring met het omgaan en begeleiden van medewerkers met een ondersteuningsbehoefte. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de horeca, catering of hospitality.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring (binnen de afgelopen 10 jaar) als manager of bedrijfsleider in horeca, catering of hospitality.
  • Het cv is voorzien van recente en relevante referenties (met contactgegevens) met betrekking tot de functie cateringmanager of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Denkt creatief mee over innovatieve cateringoplossingen.
  • Bent administratief, communicatief en digitaal vaardig.
  • Hebt ervaring met het begeleiden van medewerkers met een ondersteuningsbehoefte.
  • Toont inlevingsvermogen en weet hoe je een team versterkt.
  • Bent creatief, oplossingsgericht en schakelt moeiteloos bij onverwachte situaties.
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Communicatief vaardig (in woord en geschrift)
  • Flexibel
  • Empathisch
  • Kunnen beïnvloeden van teamdynamiek
  • Creatief
  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je werkt binnen het facilitaire team van Gemeente Breda, samen met locatieverantwoordelijken, cateringmedewerkers en de teamleider. Jullie zorgen samen voor een gastvrije, gezonde en duurzame werkomgeving. Je werkt nauw samen met collega's van HR, inkoop en communicatie en hebt regelmatig contact met externe leveranciers en partners.

Breda brengt het samen

Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Gespreksinformatie

Week 48-2025 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken uw kandidaat vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Er is een all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr