Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Backoffice Medewerker Burgerzaken

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Sluit over 10 dagen
85 24 Noord-Brabant

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Backoffice Medewerker Burgerzaken Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dat is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. Wij zijn op zoek naar tijdelijke inzet van een Backoffice Medewerker Burgerzaken.

Wat ga je doen?
Je pakt de complexere vraagstukken op die binnenkomen bij onze backoffice. Als Backoffice Medewerker Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de frontoffice en het verwerken van mutaties in de Basisregistratie Personen (BRP).Je hebt kennis van en ervaring met de administratieve processen van Burgerzaken en bent communicatief vaardig, klantgericht en resultaatgericht. Je bent in staat om complexe taken af te handelen en werkt nauw samen met collega's om ervoor te zorgen dat alle administratieve processen op rolletjes lopen.
Verwerken van mutaties in de Basisregistratie Personen (BRP);
Afhandelen van aanvragen voor reisdocumenten, rijbewijzen en uittreksels;
Ondersteunen van de frontoffice met administratieve werkzaamheden;
Beantwoorden van vragen van inwoners en bedrijven over Burgerzaken.

Eisen

  • Je beschikt over een relevant diploma, zoals BOBZ, BABZ, MWD of BRP specialist;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente;
  • Je bent bekend met relevante wet- en regelgeving rondom de BRP;
  • Je hebt ervaring met iBurgerzaken;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent proactief, zelfstandig en nauwkeurig.
  • Voor de invulling van deze functie zal een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden opgevraagd.

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dat is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.

      Gespreksinformatie

      Denk jij interessant? Laat het ons weten en stuur een CV en korte motivatie. Heb je nog vragen bel gerust even met Annelieke (teamcoach) via 0412-459181 zij beantwoordt al je vragen. Worden wij blij van jouw CV en motivatie, dan mag je verwachten dat wij op dinsdagmiddag 7 oktober 2025 tussen 14.00 en 17.00 uur met jou in gesprek willen. Het zou fijn zijn als er vooraf al rekening gehouden kan worden met deze data. De teamcoach en een collega uit het team zal deelnemen aan het gesprek, hierdoor staat de datum al vast.

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals:

      Werkzaamheden (baliediensten) vinden plaats op het gemeentehuis. Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging Eisen Voorwaarden voor deelname 992542 - Algemene voorwaarden inhuur derden gemeente Bernheze 2018.pdf

      Weging prijsdeel: 30 % Kennis van de BRP Je bent bekend met relevante wet- en regelgeving rondom de BRP. De kwaliteit van het antwoord bepaalt de hoogte van de score. Arceer met de kleur blauw in het CV. Weging: 30 % Inzetbaarheid op locatie De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor 24 uur inzetbaar op locatie. Weging: 15 % Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties. Weging: 25 %

      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Opdracht Adviseur Susan Peschier
      Susan Peschier
      Opdracht Adviseur