Logo van Gemeente Berkelland
Logo van Gemeente Berkelland

Teamcoach Voor Twee Teams

Gemeente Berkelland

Marktstraat 1, 7271 AX Borculo, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 28 - 32

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Berkelland is voor de periode van een half jaar op zoek naar een teamcoach voor de teams Ontwerp en realisatie en Advies en beheer openbare ruimte bij het focusveld Samenleving. Onze organisatie verandert en we zoeken iemand die met deze twee teams aan de slag gaat om hen voor te bereiden op de volgende fase.

De gemeente Berkelland is op zoek naar een teamcoach voor de teams Ontwerp en realisatie en Advies en beheer openbare ruimte van het focusveld Samenleving.

De gemeente Berkelland is volop in ontwikkeling. We werken samen aan een ‘Mooi Wark organisatie’ waar we ons ambtelijk vakmanschap optimaal benutten om zo de kwaliteit van onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers blijvend aan te passen aan veranderende omstandigheden.

De huidige managementstructuur wijzigt: de rol en functie van het Concern Managementteam verandert en we voegen elf teamleiders toe. Samen met de nieuwe teamleiders werken we met input vanuit de teams aan de nieuwe organisatiestructuur. Niet alleen zal de structuur het verschil gaan maken, dat doet het geheel van inzet van mensen en nieuwe afspraken.

Werkzaamheden
De functie van teamcoach is zeker uitdagend en dynamisch te noemen. Je levert een belangrijke bijdrage aan de (door)ontwikkeling van de organisatie, teams en medewerkers. Samen met de teamleiders, het CMT en je teams bouw je aan de ‘Mooi Wark’ organisatie waar we samen werken aan de opgaven voor de inwoners, ondernemers, gemeenteraad en college.

  • Je werkt aan de professionalisering en ontwikkeling van de beide teams en de medewerkers, waarbij je vooral oog hebt voor het in gang zetten van ontwikkelingen. We verwachten dat je hierbij een SPO-traject zal gebruiken.

  • Je draagt zorg voor het realiseren van inhoudelijke doelstellingen en resultaten. Je brengt hierbij focus en prioriteiten aan en coacht en stimuleert teamleden om eigenaarschap te tonen en verantwoordelijkheid te nemen.

  • Je adviseert over team- en focusbrede vraagstukken en houdt hierbij de concerngedachte in het oog.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, aangevuld met relevante management- en coachingsopleidingen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als leidinggevende bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de taken van de teams Ontwerp en realisatie en Advies en beheer openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring met een SPO-traject;
  • Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 28 tot 32 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • Een maximum uurtarief van € 135,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee van de administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 50 kilometer van Borculo (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met veranderopgaven bij een gemeente (35 punten).

Competenties

Je bent als teamcoach stevig, open en een kritische gesprekspartner. Je vindt het belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren en om van betekenis te kunnen zijn voor inwoners van de gemeente Berkelland. Hiervoor doen we het!

Je bent in staat om enerzijds kaders te stellen, resultaten te benoemen en grenzen aan te geven en anderzijds in vertrouwen te delegeren, los te laten en medewerkers te laten groeien. Je bent oprecht geïnteresseerd in de medewerkers en aandacht en waardering staan bij jou hoog in het vaandel. Je weet medewerkers te inspireren en weet hoe zij met bevlogenheid en plezier hun werk kunnen doen en zich dagelijks met enthousiasme inzetten voor onze inwoners en ondernemers.

Verder neem je mee

  • Een daadkrachtige aanpak; je houdt van doorpakken en laat zaken niet op hun beloop. Je bent doortastend en gericht op besluitvorming.
  • Duidelijkheid; je zorgt voor gezamenlijkheid en duidelijkheid in het team. Je bent duidelijk in wat je van anderen verwacht en wat zij van jou mogen verwachten.
  • Organisatietalent; je weet doelen en prioriteiten te stellen.

Organisatie en team

Gemeente Berkelland

Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?

  • Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur en voor de omgeving.

  • Je krijgt veel vrijheid. Wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.

  • Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!

  • Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.

  • Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

De gemeente Berkelland is volop in ontwikkeling. We werken samen aan een ‘Mooi Wark organisatie’ waar we ons ambtelijk vakmanschap optimaal benutten om zo de kwaliteit van onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers blijvend aan te passen aan veranderende omstandigheden.

Over de teams:

Team Ontwerp en Realisatie

Dit team werkt met 13 collega’s aan civiel-, groen-, en verkeerstechnische projecten en het realiseren van projecten in de openbare ruimte. De collega’s uit het team schrijven beleid, geven advies, leiden projecten en voelen zich verantwoordelijk voor een veilige, leefbare, klimaat adaptieve en bio-diverse inrichting van de openbare ruimte.

Team Advies en Beheer Openbare Ruimte

Dit team werkt met 14 collega’s aan het beheer van de openbare ruimte en het ontwikkelen van kaders en beleid voor de openbare ruimte. Dit betreft onder andere wegen, groen, water, riool, openbare gebouwen, afval en straatmeubilair. Met de advisering en het beheer van de openbare ruimte levert het team een bijdrage aan de leefbaarheid van onze inwoners en bezoekers. Daarbij is er aandacht voor de ontwikkelingen op het gebied van o.a. klimaat, biodiversiteit, duurzaamheid en toegankelijkheid.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door de administratieve partner”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Er wordt een bedrag van €1,90 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur