Logo van Gemeente Berg en Dal
Logo van Gemeente Berg en Dal

Medeweker Sociaal Team WMO Begeleiding

Dorpsplein 1, 6562 AH Groesbeek, Nederland

Sluit over 18 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als consulent Wmo begeleiding van het regie team hou je je bezig met de inwoners die niet altijd een hulpvraag hebben, maar waar wel altijd zorgen zijn. Dit kan gaan over het veroorzaken van overlast, inwoners die zorg mijden en betrokken zijn bij (vermoedens van) huiselijk geweld en kindermishandeling. Signaleer jij dit? Dan onderzoek je de situatie en zet je datgene wat noodzakelijk is in om de situatie te stabiliseren en te verbeteren. Je voert hierover de regie. Je monitort de complexe zorgtrajecten en stuurt op samenwerking rond de inwoner en zijn netwerk. Als het nodig is, bied je overbruggingszorg of kortdurende begeleiding aan om escalatie te voorkomen. Verder signaleer je vastgelopen hulpverlening en leidt deze door naar bijv. bemoeizorg.

Je doet dit samen met jouw collega’s van het sociaal team en andere instanties rondom veiligheid, maatschappelijke onrust en overlast. Je werkt onder andere nauw samen met partijen als politie, woningbouw, bijzondere zorg GGD etc.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer én fee;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het toepassen van de Wmo.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding SJD, MWD,SPW of social work op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het toepassen van de Wmo;

  • Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer én fee.

Competenties

  • Je bent een collega met een open houding;

  • Je bent collegiaal, klantgericht en hulpvaardig;

  • Je herkent jezelf in onze organisatiewaarden en bestuurlijke ambities;

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;

  • Integriteit hoog in het vaandel staan;

  • Verder heb je het in je goed te kunnen plannen en organiseren;

  • Overtuigingskracht en beschik je over omgevingssensitiviteit;

  • Je bent daarnaast positief, verbindend en creatief en bent in staat te denken in nieuwe oplossingen, los van de kaders;

  • Je bent je bewust van het gevoel van afhankelijkheid van inwoners aan jou op weg naar hun doel;

  • Je bent in staat om daadkrachtig ingrijpende beslissingen te nemen en deze onderbouw je goed;

  • geen toetsbaarheid als je niet naar een manager functie zoekt.

Organisatie en team

Gemeente Berg en Dal

Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving én met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen. 

Wij vinden het belangrijk dat:

  • we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;

  • we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;

  • we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.

Wie zijn wij?

Binnen het Sociaal Team werken leergierige collega’s die hard werken in een fijne omgeving. We doen dit altijd samen, met elkaar. En voor de inwoners, om hen te ondersteunen bij vraagstukken op het gebied van Jeugd en WMO. We proberen onszelf en onze dienstverlening continu te verbeteren. Zelfreflectie en met elkaar leren vinden wij ook daarom belangrijk in ons team. Je werkt met ongeveer 38 collega’s van het sociaal team samen. Je bent samen met je collega`s de toegangspoort voor alle inwoners van de gemeente Berg en Dal met een hulpvraag op het gebied van de Wmo en de jeugdwet.
Wij werken als gemeente Berg en Dal resultaat gedreven. We richten ons op wat bereikt moet worden, wat toegevoegde waarde heeft voor de inwoners en organisatie.

Wij werken volgens onze organisatiewaarden, wij:

  • stellen de resultaten centraal, in lijn met onze ambities;

  • zijn met elkaar en met onze inwoners verbonden;

  • geven elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen;

  • hebben vertrouwen in elkaars vakmanschap;

  • spreken onze waardering uit en vieren successen;

  • spreken elkaar aan als dat nodig is;

  • werken vanuit persoonlijke motivatie en betrokkenheid; en

  • werken samen! 

Waar kom je te werken?

Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving én met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.

Wij vinden het belangrijk dat:

  • we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;

  • we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;

  • we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.

Gespreksinformatie

Beoordeling  

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen 
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd 
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”. 
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Planning  

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Nee

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja.

Aantal professionals of FTE:
1 persoon

CV-eisen 
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee administratieve partner 
administratieve partner brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie    

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr