Logo van Gemeente Barneveld
Logo van Gemeente Barneveld

Interim Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Barneveld staat aan de vooravond van grote ruimtelijke ontwikkelingen, waaronder de realisatie van maar liefst 5.400 nieuwe woningen, tot 2030. Als interim teammanager ruimtelijke ontwikkeling geef jij leiding aan een team van 23 professionals binnen het fysieke domein – waaronder projectleiders, planeconomen en grondzakenexperts.

Je bent een coachende en mensgerichte leider die medewerkers weet te inspireren, te positioneren en te laten groeien. Tegelijkertijd ben je een strategisch sterke sparringpartner voor het concernteam, andere teamleiders, de concerndirecteur en opdrachtgevers. Je vertaalt bestuurlijke ambities naar concrete, haalbare doelen en draagt actief bij aan visieontwikkeling, organisatieontwikkeling en het professionaliseren van projectmanagement.

Werkzaamheden:

  • Je levert op strategisch niveau een bijdrage aan de ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente.

  • Je vertaalt strategische ambities naar uitvoeringskracht.

  • Je geeft direct leiding aan het team Ruimtelijke Ontwikkeling binnen het aandachtsgebied Leefomgeving.

  • Je richt je op de doorontwikkeling van het team en bevordert samenwerking met andere teams (binnen en buiten het aandachtsgebied).

  • Je stimuleert de teamontwikkeling en persoonlijke groei van medewerkers.

  • Je stuurt op de inzet van capaciteit van projectleiders en bent betrokken bij de prioritering van activiteiten via portfoliomanagement.

  • Je werkt aan het ontwikkelen van één wijze van projectmatig werken in de organisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  • Aantoonbare werkervaring als teamleider, programma- of projectmanager op het gebied van RO binnen een overheidsorganisatie.

  • Aantoonbare werkervaring in het projectmatig werken (benoem duidelijk in het cv).

  • Aantoonbare werkervaring in doorontwikkeling van organisatie en teams, binnen een gemeentelijke instelling.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of adviseur binnen het gemeentelijk fysiek domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider en/of programmamanager op het gebied van RO binnen een overheidsorganisatie.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of adviseur binnen het gemeentelijk fysiek domein.

Competenties

  • Coachend leiderschap, met oog voor samenwerking, resultaat en mensontwikkeling

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Barneveld

Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeen goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en prive.
Als interim teammanager ruimtelijke ontwikkeling geef jij leiding aan een team van 23 professionals binnen het fysieke domein waaronder projectleiders, planeconomen en grondzakenexperts.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025 vanaf 08:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieprocedure

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De cv's worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door Flextender geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Opties verlenging

3 x 6 maand(en)

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 7 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr