Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland
Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
31 okt 2025De gemeente Barneveld staat aan de vooravond van grote ruimtelijke ontwikkelingen, waaronder de realisatie van maar liefst 5.400 nieuwe woningen, tot 2030. Als interim teammanager ruimtelijke ontwikkeling geef jij leiding aan een team van 23 professionals binnen het fysieke domein – waaronder projectleiders, planeconomen en grondzakenexperts.
Je bent een coachende en mensgerichte leider die medewerkers weet te inspireren, te positioneren en te laten groeien. Tegelijkertijd ben je een strategisch sterke sparringpartner voor het concernteam, andere teamleiders, de concerndirecteur en opdrachtgevers. Je vertaalt bestuurlijke ambities naar concrete, haalbare doelen en draagt actief bij aan visieontwikkeling, organisatieontwikkeling en het professionaliseren van projectmanagement.
Werkzaamheden:
Je levert op strategisch niveau een bijdrage aan de ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente.
Je vertaalt strategische ambities naar uitvoeringskracht.
Je geeft direct leiding aan het team Ruimtelijke Ontwikkeling binnen het aandachtsgebied Leefomgeving.
Je richt je op de doorontwikkeling van het team en bevordert samenwerking met andere teams (binnen en buiten het aandachtsgebied).
Je stimuleert de teamontwikkeling en persoonlijke groei van medewerkers.
Je stuurt op de inzet van capaciteit van projectleiders en bent betrokken bij de prioritering van activiteiten via portfoliomanagement.
Je werkt aan het ontwikkelen van één wijze van projectmatig werken in de organisatie.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Aantoonbare werkervaring als teamleider, programma- of projectmanager op het gebied van RO binnen een overheidsorganisatie.
Aantoonbare werkervaring in het projectmatig werken (benoem duidelijk in het cv).
Aantoonbare werkervaring in doorontwikkeling van organisatie en teams, binnen een gemeentelijke instelling.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of adviseur binnen het gemeentelijk fysiek domein.
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider en/of programmamanager op het gebied van RO binnen een overheidsorganisatie.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of adviseur binnen het gemeentelijk fysiek domein.
Coachend leiderschap, met oog voor samenwerking, resultaat en mensontwikkeling
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Motiveren
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Overtuigen
Besluitvaardigheid
Organiseren
Kritisch Analyserend vermogen
Plannen en organiseren
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De cv's worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door Flextender geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
3 x 6 maand(en)
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 7 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.