Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
10 dec 2025We zoeken twee WOZ gediplomeerde taxateurs die voor ons de woningen, bedrijven en incourante objecten gaat taxeren. Ook ga je aan de slag met het afhandelen van bezwaar- en beroepsschriften.
De gemeente Baarn voert de belastingtaken uit voor zowel de gemeente Baarn als de gemeente Eemnes. We zoeken:
Een taxateur met focus op WOZ-objecten van de gemeente Eemnes voor 16-32 uur per week
Een taxateur met focus op de WOZ-objecten van de gemeente Baarn voor 4-12 uur per week.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 december 2025 tussen 15.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 18 december 2025 bericht.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
Optie tot verlenging: 1x 12 maanden
Hybride: Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Aantal professionals of FTE: 2 personen
Overig algemeen:
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee administratieve partner: Administratieve partner brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder dan twee maanden.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.