Logo van Gemeente Baarn
Logo van Gemeente Baarn

WOZ Taxateur

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 40

Omschrijving

We zoeken twee WOZ gediplomeerde taxateurs die voor ons de woningen, bedrijven en incourante objecten gaat taxeren. Ook ga je aan de slag met het afhandelen van bezwaar- en beroepsschriften.

De gemeente Baarn voert de belastingtaken uit voor zowel de gemeente Baarn als de gemeente Eemnes. We zoeken:

  • Een taxateur met focus op WOZ-objecten van de gemeente Eemnes voor 16-32 uur per week

  • Een taxateur met focus op de WOZ-objecten van de gemeente Baarn voor 4-12 uur per week.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WOZ Taxateur bij een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met advisering bij WOZ bezwaarschriften;
  • Beschikbaar per uiterlijk 1 januari 2026 beschikbaar voor minimaal 16 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met belastingapplicatie Vris;
  • Een maximaal uurtarief van 90,- exclusief btw/ inclusief Fee administratieve partner en reiskosten woon- en werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als WOZ Taxateur bij een gemeentelijke instelling (weging 35 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met bezwaar en beroep procedures (weging 25 punten);
  • Afgeronde opleiding tot taxateur (weging 20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van verweerschriften (weging 20 punten).

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Klantgerichtheid;
  • Kwaliteitsgerichtheid.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Gespreksinformatie

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 december 2025 tussen 15.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 18 december 2025 bericht.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

Aantal professionals of FTE: 2 personen

Overig algemeen:

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee administratieve partner: Administratieve partner brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder dan twee maanden.

Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr