Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

P&O adviseur

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 13 dagen
Onbekend 24 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij de juiste HR-adviseur om managers te ondersteunen met jouw HR-kennis en de verbinding te zijn tussen mensen en de organisatie? Wij zijn tijdelijk op zoek naar een HR-adviseur die energie krijgt van het adviseren van managers en collega's. Die snel schakelt tussen operationeel en tactisch niveau en een scherp oog heeft voor wat er in de organisatie gebeurt. Die goed luistert, onderwerpen op de agenda brengt, weet te coördineren en initiatief neemt.

Als HR-adviseur ben jij het aanspreekpunt voor het lijnmanagement. Je geeft managers gevraagd en ongevraagd advies over verschillende HR-vraagstukken, met betrekking tot in-, door- en uitstroom. Je weet precies wanneer je moet handelen, en voert op het juiste niveau het goede gesprek. Ook speel je een belangrijke rol in het ondersteunen van managers bij de begeleiding van verzuimtrajecten en en leg je arbeidsvoorwaarden uit. Daarnaast denk je mee over grote thema's zoals strategische personeelsontwikkeling (SPO), Duurzame Inzetbaarheid en organisatieontwikkeling. Tegelijkertijd geef je adviezen over bijvoorbeeld formatie, bezetting en personele casuïstiek.

Je bent het vaste aanspreekpunt voor specifieke teams binnen het cluster Bedrijfsvoering en werkt nauw samen met de HR Business Partners. Het cluster waar je aan gekoppeld bent kan eventueel wijzigen. Samen met het management en je HR-collega's bouw je aan een organisatie waarin medewerkers met plezier werken en duurzaam inzetbaar zijn én blijven.

Je verdiept je in de uitdagingen en ambities van de organisatie door de juiste vragen te stellen en scherp te blijven op wat er speelt.

Werkzaamheden

  • Je ondersteunt het lijnmanagement bij HR-processen, zoals verzuim en functioneringsgesprekken
  • Je adviseert over arbeidsvoorwaarden en HR-casuïstiek;
  • Je denkt mee over strategische HR-projecten, zoals Duurzame Inzetbaarheid en SPO;
  • Je draagt bij aan de inhoudelijke ontwikkeling van de HR-organisatie;
  • Je bent de schakel tussen het lijnmanagement en de verschillende P&O-disciplines.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP'er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO in de richting van P&O.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als opgedaan als P&O adviseur binnen een grote bestuurlijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als opgedaan als P&O adviseur binnen een gemeente.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met digitaliseren - en optimaliseren van HR processen.
  • De kandidaat is in bezit van certificering HR21 en heeft kennis van Youforce.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met APPA procedures.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Samenwerken
  • Luistervermogen

Organisatie en team

Onze afdeling Personeel en Organisatie zorgt ervoor dat de juiste mensen op de juiste plek werken, zodat de organisatie goed functioneert. Met meer dan 30 medewerkers bieden we waardevol advies en ondersteuning aan het management en de medewerkers. In jouw team heerst een collegiale en informele sfeer, waar ruimte is voor eigen initiatief en persoonlijke groei. We ondersteunen elkaar en werken nauw samen. Je maakt deel uit van het HR-advies team, dat naast jou bestaat uit drie HR-adviseurs, twee HR-medewerkers en drie HR Business Partners.

Dankzij je inlevingsvermogen weeg je de belangen van medewerkers en managers zorgvuldig af. Je voelt je op je gemak bij complexe vraagstukken en weet altijd de juiste toon te vinden in gesprekken. Zelfstandig werken is belangrijk, maar je doet het niet alleen. Samenwerken met HR-medewerkers, HR Business Partners en andere collega's is essentieel om de organisatie verder te ontwikkelen. Deze samenwerking zoek je actief op en bent zichtbaar. Verder ben je onafhankelijk en doelgericht in je adviezen.

Waar kom je te werken?

Arnhem is met meer dan 169.000 inwoners de 11e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op vrijdagochtend 31 oktober.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur