Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
30 aug 2026Publicatiedatum:
25 aug 2025In Arnhem zetten we ons dagelijks in voor een veilige en leefbare stad voor al onze inwoners. We werken samen met de politie, partners in de veiligheidsketen, zorgprofessionals en andere betrokkenen om criminaliteit en overlast aan te pakken. Communicatie is daarin essentieel. Hiervoor zijn wij op zoek naar een social media expert die gedurende een 2tal projecten kan opzetten als campagnemanager veiligheid.
Het doel van de campagnes is om te laten zien wat we doen, wat we gaan doen en wat we gedaan hebben. Daarnaast moeten we steeds weer de aandacht richten en activiteiten aanzwengelen, zodat alle Arnhemmers, collega’s en andere overheden in het vizier houden wat wij doen en hoe zij kunnen bijdragen.
De social media expert is verantwoordelijk voor het opleveren van de campagne plannen en het zelfstandig uitvoeren van de campagnes en projecten. De social media expert blijft verantwoordelijk voor de invulling en werkwijze en oplevering van de campagnes gedurende de opdracht. Afstemming met het kernteam (opdrachtgever) vindt op flexibele basis plaats waarbij aanwezigheid op locatie slechts gewenst is bij bepaalde overleggen of bijeenkomsten, maar niet vaste dagen. Leidraad voor de campagnes zijn de prioriteiten in het Integraal Veiligheidsplan (IVP), dat ook voor de gemeenteraad de leidraad is.
Wat verwachten we van de social media expert
Jij stelt de cruciale vragen over de werkelijkheid van veiligheid in Arnhem: waarover praten onze bewoners en bezoekers? Met wie en naar wie luisteren zij? Wat zie en hoor ik zelf op straat en in de wijken? Alleen zo krijgen we draagvlak en medewerking. Je verrijkt het beleidsperspectief met het communicatieperspectief. In het MT Veiligheid, Vergunning en Handhaving (VVH) staat communicatie op de agenda en daarin deel jij de voortgang van de campagnelijn.
Opleveren van een social media campagneplan handhaving (Q3 2025);
Opleveren van een social media preventie met gezag (Q1 2026);
Zichtbaarheid van de veiligheid vergroten binnen de doelgroep (doorlopend maar periodiek gerapporteerd);
Periodieke rapportage over het bereik en en een eind rapportage aan het MT veiligheid per bovengenoemde campagne over de bereikte doelen het resultaat;
Eindrapportage per campagne met overzicht van totaal aan activiteiten, opgehaalde input en adviezen voor inbedding binnen de organisatie en een eventueel vervolg.
Je hebt denk- en doe kracht. Daarnaast heb je charme en overtuigingskracht, met je activerende vermogen til je acties van de grond, neem je mensen mee. Je laat zien dat je begrijpt waar veiligheid om draait. Daar heb je veel ervaring voor nodig met tal van communicatiedisciplines in tal van organisaties, liefst ook in politiek georiënteerde organisaties.
Minimaal tien jaar ervaring in het opzetten en managen van (online) campagnes voor publieke organisaties;
Ervaring met schrijven op B1-niveau;
Bereid tot incidentele aanwezigheid in Arnhem voor bijeenkomsten en overlegmomenten.
De opdracht biedt de professional:
Een uitvoerende, creatieve en inhoudelijke rol op het thema veiligheid
Een opdracht met maatschappelijke impact in een stad die volop in ontwikkeling is
De kandidaat beschikt aantoonbaar minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring in het ontwikkelen, aansturen van (social media) campagnes;
De kandidaat heeft ervaring met schrijven op B1- niveau;
De kandidaat is bereid incidenteel fysiek aanwezig te zijn in Arnhem voor bijeenkomsten en overlegmomenten.
De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring in het ontwikkelen, aansturen van (social media) campagnes binnen publieke organisaties;
0/30 = Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
6/30 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
12/30 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
18/30 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
24/30 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
30/30 = Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen (creatief) communicatiebureau;
0/20= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
4/20 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
8/20 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
12/20 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
16/20 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
20/20= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van communicatie;
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van het gewenste diploma en richting. (10 Punten)
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van het gewenste diploma (niveau) maar in een andere richting. (3 Punten)
De kandidaat is niet aantoonbaar in het bezit van het gewenste diploma. (0 Punten)
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;
0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de de overheid maar niet bij een gemeente.
5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
De kandidaat geeft 2 praktijkvoorbeelden op van soortgelijke campagnes die de kandidaat in de afgelopen 4 jaar heeft afgerond;
0/20= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
4/20 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
8/20 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
12/20 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
16/20 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
20/20= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
De kandidaat geeft 2 praktijkvoorbeelden op van soortgelijke campagnes die de kandidaat in de afgelopen 4 jaar heeft afgerond.
0/20= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
4/20 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
8/20 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
12/20 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
16/20 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
20/20= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk
15p
Creativiteit
Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen die met de functie verband houden.
Netwerkvaardigheid
Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
Resultaatgerichtheid
Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
In Arnhem zetten we ons dagelijks in voor een veilige en leefbare stad voor al onze inwoners. We werken samen met de politie, partners in de veiligheidsketen, zorgprofessionals en andere betrokkenen om criminaliteit en overlast aan te pakken. Communicatie is daarin essentieel.
Selectiegesprekken
In de week van 25 augustus
Optie tot verlenging
4x 3 maanden
CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.
Overig
De opdrachtduur is in 1 jaar met optie tot verlenging.
De opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor planning, middelen en uitvoering.
ZZP
De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.