Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Je werkt in de functie van strategisch adviseur omgevingsrecht bij de gemeente Amsterdam. Hiermee werk je in het hart van de stedelijk ontwikkeling in Amsterdam en werk je aan de gebiedsontwikkeling van de grote stedelijke opgaven in Amsterdam. Je adviseert over strategie, aanpak en uitvoering. Tevens ben je verantwoordelijk voor de juridisch planologische producten.
Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor de procedure en het planproces van juridische producten, zoals wijzigingen omgevingsplan en MER;
Je redigeert planregels en motiveringen en verzorgt het vooroverleg en beantwoording;
Stelt adviezen voor de bestuurscommissies en stelt college- en raadsvoordrachten en raadsbesluiten op voor wijzigingen omgevingsplan;
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van wijzigingen omgevingsplan en de planprocedures en functioneert als projectleider, ook voor milieueffectrapportages;
Je adviseert over initiatieven en onderbouwingen en stelt ruimtelijke onderbouwingen op;
Je adviseert collegas, projectorganisatie en bestuur zowel mondeling als schriftelijk over: de inzet, het type, de inhoud en interpretatie van juridisch planologische instrumenten onder Omgevingswet;
Je werkt projectmatig, stelt daarbij offertes en planningen op en is belast met bewaking daarvan alsmede die van de ingezette capaciteit en beschikbare budgetten;
Je bent verantwoordelijk voor complexe juridische projecten en processen met een hoog afbreukrisico voor met name het gemeentebestuur;
Je gaat oplossingen bieden voor juridische aspecten van complexe ruimtelijke vraagstukken die veelal organisatie overstijgend zijn, waaronder het opstellen van stedelijke, juridische kaders.
Eisen
Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch planologisch projectleider bestemmingsplannen binnen gebiedsontwikkelingen/ontwikkellocaties en actualisaties in stedelijke gebieden inclusief advisering aan het bestuur. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis opgedaan van de Ow en Awb en heeft kennis van gemeentelijke verordeningen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat beschikt over werkervaring op gelijkwaardige projecten waar het gaat om juridische, technische en bestuurlijke complexiteit, en de soms tegengestelde belangen binnen het speelveld (omwonenden, ontwikkelaars, bedrijven). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen en bedraagt maximaal 135,-.
Wensen en competenties
Wensen
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het zelfstandig opstellen, redigeren van planregels en toelichting van bestemmingsplannen en wijzigingen omgevingsplan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring op het gebied van ruimtelijk bestuursrecht. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken bij een G6 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Organisatie en team
Gemeentelijke organisatie De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s) Bij R&D werk je in het hart van de fysieke leefomgeving van Amsterdam. Je werkt mee om de wettelijke doelstellingen en de bestuurlijke doelstellingen op het gebied van de fysieke leefomgeving te behalen. Dit betekent dat je een bijdrage levert aan de ontwikkeling van Amsterdam, bijvoorbeeld door het realiseren van woningen en de bijbehorende voorzieningen. Je kan strategische opgaven aan en kan denken op verschillende schaalniveaus en termijnen. Dat doe je in een directie waar duurzaamheidsopgaven en ruimtelijke opgaven samengaan. Het team waarin je werkt, bestaat uit louter professionals die kennis en ervaring hebben van de juridische praktijk. Het team is klaar om te werken conform de Omgevingswet en zorgt dat opgaven en verplichtingen naadloos samengaan.
Gespreksinformatie
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview. Planning interviews: n.t.b.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Startdatum: 1-12-2025 Einddatum: 16-1-2026 Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM Optioneel tot verlenging: Nee Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1 Aantal kandidaten op interview: 4
Informatie aanvraag Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte. Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.
Deadlines Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'. Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft.
Informatie leverancier Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.
Van toepassing zijnde overeenkomst Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
Documenten van toepassing op de opdracht Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het Dynamisch Aankoop Systeem ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
Wet Waadi Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI. Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check. Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Inschrijvingsvoorwaarden (ZZP uitsluiting) De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.