Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
25 sept 2025In de functie van Projectleider Bestaanszekerheid werk je aan de opgaven rondom armoede en schulden voor het stadsdeel Nieuw-West, met een focus op buurt- en persoonsgerichte armoedeaanpak.
Het stadsdeel is verdeeld over vijf gebieden met ieder een eigen gebiedsteam: Geuzenveld-Slotermeer, Slotervaart, Osdorp, de Aker/Sloten en Nieuw-Sloten en Sloterdijk.
Je maakt onderdeel uit van de aanpak bestaanszekerheid. Dit is een nieuwe aanpak waarbij het stadsdeel samen met de (beleids)directie WPI, het Nationaal Programma Samen Nieuw-West en maatschappelijke organisaties inzet om armoede en schulden van bewoners binnen Nieuw-West te verminderen.
Jij bent de trekker van de inzet van het stadsdeel op dit onderdeel. Je gaat in ieder geval aan de slag om een aanpak te ontwikkelen voor specifieke buurten en doelgroepen (ouderen en werkenden in armoede). Op de armoedeaanpak ben jij coördinator, facilitator, regievoerder en aanspreekpunt van het stadsdeel. Daarbij trek je nauw op met het team sociale basis, gebiedsteams en de programmamanagers van het stadsdeel.
Werkzaamheden:
Je coördineert en bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, uitvoering, evaluatie en borging van de aanpak armoede en schulden, in opdracht van de programmamanager sociaal.
Je zorgt hierbij voor de integrale samenwerking en afstemming met relevante partijen.
Je bent medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen, evalueren en borgen van verschillende initiatieven en projecten op het gebied van armoede in het stadsdeel. Ook is het hier van belang dat er samen met stedelijke- en stadsdeelpartners samen wordt opgetrokken om ook de aansluiting te maken met andere domeinen.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO diploma, bij voorkeur richting sociale wetenschappen.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het sociaal domein;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring van opgavegericht- en gebiedsgericht werken;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het managen van complexe opdrachten of opdrachten met een grote maatschappelijke impact binnen een gemeente;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring van projectmatig en programmatisch werken;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar recente werkervaring in en actuele kennis van armoede aanpak;
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft 1 jaar ervaring met het werken in een stadsdeel;
30p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis van het Amsterdamse beleid in het sociaal domein;
30p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
40p
Omgevingsbewustzijn
Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
5p
Samenwerken
Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
5p
Relatiebeheer
Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
5p
Initiatief
Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
5p
Resultaatgerichtheid
Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
5p
Overtuigingskracht
Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
5p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Binnen het Amsterdamse zijn de gebiedsteams de ogen-en-oren van de organisatie die de opgaven en ambities van bewoners en ondernemers naar “binnen” halen. Binnen de directies zit het oplossend en uitvoerend vermogen. Het is aan de programma’s om de link te leggen tussen de opgaven en ambities enerzijds en de oplossingen en uitvoering anderzijds. Hierbij bepalen de programma’s (mede) welke opgaven en ambities verder worden gebracht.
De gebiedspool levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in het stadsdeel. Primair in samenwerking met de gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebied overstijgende programmateams.
Planning interviews
In overleg met opdrachtgever
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.