Communicatieadviseur project huisvesting bijzondere groepen

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 4 dagen
100 7 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

7 - 12

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gooise Meren zoekt een medior communicatieadviseur huisvesting bijzonder doelgroepen, mensen met complexe problematiek.

Iemand met gevoel voor bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen, tactisch sterk én bereid om de handen uit de mouwen te steken.

Je werkt nauw samen met de projectleider en hebt regelmatig ruggespraak met de strategisch communicatieadviseur.

De werkzaamheden betreffen het adviseren, ondersteunen en uitvoeren binnen de volle breedte van het communicatievak en samen met het projectteam huisvesting personen met complexe problematiek

De regio Gooi en Vechtstreek heeft in de regio afgesproken om huisvesting te realiseren on de vorm van 6 Skaeve huse ten behoeve van mensen met psychische complexe problematiek. Voor de definitieve locatie is een communicatie en participatietraject gestart met omwonenden en betrokken partijen. In dit traject is het van belang om helder, duidelijk te zijn naar omwonenden en betrokkenen, waarbij het creëren van gesprek, samenwerking en draagvlak van belang is.

Kandidaat omschrijving

Je staat stevig in je schoenen, je bent in staat complexe materie snel te doorgronden, je kunt zelfstandig plannen uitwerken en uitvoeren. Je bent daarbij ook verantwoordelijk voor de content die eruit vloeit. Je schrijft makkelijk; of het nou gaat om een persbericht, nieuwsbrief, e-mails of een speech voor een wethouder. Daarbij word je ondersteund en krijg je input van de collega's uit het projectteam.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur op politiek sensitieve projecten (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar per uiterlijk 15 oktober 2025 voor 7 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur waarvan 2 jaar aantoonbare werkervaring op politiek sensitieve projecten (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij een opvanglocatie voor Skaeve Huse (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van communicatieadvies (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met omgevingscommunicatie/ bewonersparticipatie (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Inlevingsvermogen: (bestuurlijk) sensitief en omgevingsbewust;

  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk en in staat (begrijpelijk) te schrijven gericht op het doel;

  • Samenwerker;

  • Initiatiefrijk en proactief;

  • Hands-on;

  • Representatief en zichtbaar;

  • Goede ideeën weten om te zetten naar concrete acties;

  • Kan op meerdere borden tegelijk schaken;

  • Bereid communicatiedienst te draaien;

  • Is proactief en flexibel in een organisatie die continu aan verandering onderhevig is.

Organisatie en team

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van maandag 6 oktober 2025 tussen 11.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk op donderdag 2 oktober 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Overige informatie 

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  • De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  • Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 12 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 01-12-2026. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur