Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Stadsdeel Centrum - Teammanager Gebruikstoezicht

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

31 dec 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

In de functie van Teammanager VTH is jouw primaire taak de dagelijkse aansturing van het team Gebruik in stadsdeel Centrum. Daarnaast werk je ook mee aan een aantal stedelijke taken. Denk bijvoorbeeld aan de implementatie van het horecabeleid. Als lid van het management van stadsdeel Centrum en het VTH-domein zorg je voor verbinding tussen bestuur, management, team en omgeving. En ben je medebepalend voor de koers van het team, inhoudelijk en in de wijze waarop doelen gerealiseerd worden. Als Teammanager zorg je voor een gezond en fijn werkklimaat. Je treedt op tegen gedrag dat dat werkklimaat aantast. Je hebt oog voor individuele behoeften en kwaliteiten van medewerkers en stelt je medewerkers in staat om het beste uit zichzelf te halen. Je zorgt voor de prioritering van doelstellingen en werkzaamheden en voor heldere rollen, taken en verantwoordelijkheden en voor de realisatie van afgesproken werkwijzen en resultaten.

Belangrijke opgaven voor het team zijn:

  • Het prioriteren en verdelen van het werk en het zichtbaar maken van resultaten;

  • Het vinden van een goede mix van aansluiting op stedelijke werkwijzen en lokaal maatwerk om de doelen van de Aanpak Binnenstad te realiseren;

  • Het aangaan van samenwerkingsrelaties, zowel binnen als buiten het VTH-domein en het stadsdeel, om optimale resultaten te behalen;

  • Het behouden en waar nodig versterken van het werkplezier van medewerkers.

Eisen

  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam (Draaideurconstructie).
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vier (4) jaar werkervaring met leidinggeven in een ambtelijk-bestuurlijke organisatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met wet- en regelgeving voor de horeca en evenementen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar ervaring in advisering van het dagelijks bestuur van een gemeente/ stadsdeel of ander bestuursorgaan.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met procesmanagement en het continu leren en verbeteren volgens de leanmethodiek.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met lokaal bestuur.

Competenties

  • Verbinder

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Coachen

  • Resultaatgerichtheid

  • Verantwoordelijkheid

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

In stadsdeel Centrum wordt gewerkt aan onderwerpen die sterk in de publieke belangstelling staan. Belangrijke onderwerpen zijn het behoud van monumentale en stedenbouwkundige waarden, het bevorderen van een divers winkel- en horeca-aanbod, het zorgen voor een goede balans tussen levendigheid en leefbaarheid in gebieden waar wonen en uitgaan samenkomen, en het voorkomen en tegengaan van malafide economische activiteiten.
De afdeling VTH is verantwoordelijk voor het behandelen van vergunningaanvragen en het uitvoeren van toezicht en handhaving, op het gebied van onder meer bouw, monumenten, ruimtelijke ordening, milieu, horeca, evenementen en prostitutie. De afdeling draagt bij aan een goede balans tussen leefbaarheid en levendigheid en veiligheid en vrijheid. De afdeling werkt samen met onder andere de gebiedsteams van stadsdeel Centrum, het programma De Weerbare Stad, de directies Ruimte & Duurzaamheid, Openbare Orde & Veiligheid, Wonen, Dienstverlening en Toezicht & Handhaving Openbare Ruimte, het Juridisch Bureau en de Directie Juridische Zaken, en de afdeling Monumenten & Archeologie. Het team Gebruikstoezicht houdt zich bezig met het toezicht op de naleving van regels op het gebied van onder andere ruimtelijke ordening, milieu en openbare orde en veiligheid, door horecabedrijven, winkels en andere ondernemingen. Het team speelt een belangrijke rol in de Aanpak Binnenstad , een veelzijdig meerjarig programma waarmee beoogd wordt de binnenstad van Amsterdam weer aantrekkelijker te maken voor bewoners van Amsterdam. Thema’s als het bevorderen van winkeldiversiteit, de balans tussen leefbaarheid en levendigheid en het tegengaan van ondermijning zijn belangrijke onderdelen van die aanpak en van de taken van het team.

Gespreksinformatie

Planning interviews: de gesprekken vinden op 3 en 4 november 2025 plaats. Gelieve hiervoor tijd te reserveren in de agenda's.

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 3

Aantal kandidaten op interview: 4

Aanvullende informatie

  • De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

  • De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

  • De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag.

  • De aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.

  • Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

  • Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden.

  • Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Leverancier bevestigt hier naar te handelen.

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check. Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr