Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

senior projectleider

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend Noord-Holland

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Maak het verschil door ervoor te zorgen dat ambitieuze plannen voor betere zorg en jeugdhulp daadwerkelijk leiden tot verbeteringen voor kwetsbare Amsterdammers. Overbrug de kloof tussen beleidsmedewerkers en uitvoerende medewerkers, zodat verschillende belanghebbenden elkaar begrijpen en gezamenlijke doelen worden bereikt. Werk daarnaast continu aan het verbeteren van een gemotiveerd team waarin betrokkenheid centraal staat.

De functie

Als senior projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van omvangrijke veranderingen en implementatieprocessen binnen de domeinen zorg, jeugdhulp en leerlingenvervoer. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van continuiteit in zorg, bijvoorbeeld bij het soepel overhevelen van clienten naar een nieuwe aanbieder na een aanbesteding.

Werkzaamheden

  • Leiden van complexe verander- en implementatieprocessen binnen zorg, jeugdhulp en leerlingenvervoer; Enkele voorbeelden hiervan zijn het implementeren van een nieuw systeem met bijbehorend werkproces voor Pgb clienten en het BackOffice (Pgb2.0), overall projectleiding op de inkoop tm implementatie van Ambulante Individuele ondersteuning, het verbeteren van de kwaliteit van de administratie van het BackOffice en de aanbieders, het invoeren van berichtenverkeer tussen de gemeente en de aanbieders;
  • Waarborgen van continuiteit in zorg door het organiseren van duidelijke processen en informatievoorziening;
  • Formuleren en bijsturen van opdrachten samen met de opdrachtgever en stuurgroep;
  • Werken aan verbeteringen binnen het team, zoals het toepassen van agile werken en veranderkundige methoden.

Eisen

  • De Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.
  • Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver.
  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende wo opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider of programmamanager. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen een organisatie met complexe dynamiek, gekenmerkt door diverse belangen en verschillende organisatieniveaus. Licht dit toe in je motivatiebrief. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen het aandachtsgebied en het werkveld van de Jeugdwet, de Wmo en de Wet Leerlingenvervoer. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectmatig en agile werken, procesinrichting, verandermanagement, stakeholdermanagement en adviesvaardigheden in een operationele omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het begeleiden en voorzitten van werksessies met meerdere interne en externe stakeholders. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s) Team Ontwikkeling, Implementatie en Beheer (OIB)

Je gaat werken bij het team Ontwikkeling, Implementatie en Beheer (OIB). Team OIB is de sleutel tot uitvoerbare veranderingen! Team OIB ontwikkelt, implementeert en beheert werkwijzen en veranderingen voor Leerlingenvervoer, Jeugd en Zorg. In het team werken projectleiders, programmamanagers, business analisten en inhoudelijke experts samen aan een groot aantal implementatie- en verbetertrajecten. Daarnaast zijn wij expert op een aantal domein overstijgende themas, zoals risicomanagement, privacy en de AVG, portfoliomanagement en klantinformatie. Het team werkt in Agile vorm en zoekt elkaar onderling regelmatig op voor een fijne samenwerking. Team OIB is onderdeel van de afdeling Services en Data van de directie Jeugd, Zorg en Diversiteit. Bij de afdeling Services en Data horen naast team OIB ook de teams Services, Data en een Regionaal Ondersteuningsteam voor Jeugd. Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zon 19.000 verschillende collegas. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.

Gespreksinformatie

  • Planning interviews: nader te bepalen.
  • De gesprekken vinden fysiek plaats op onze kantoorlocatie aan de Jan van Galenstraat 323, te Amsterdam.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Startdatum: 1-11-2025
  • Einddatum: 14-04-2026
  • Werklocatie: Jan van Galenstraat, 323, 1056CH, AMSTERDAM
  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
  • Maximaal 2 kandidaten kunnen worden aangeboden.
  • Aantal kandidaten op interview: 3.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
  • Wet Waadi: Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur