Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
30 nov 2026Publicatiedatum:
28 okt 2025De gemeente zoekt een planoloog om te werken aan opgaves bij de afdeling Gebieden. Afdeling Gebieden werkt in opdracht van de stadsdelen aan ruimtelijke ontwikkeling, stedenbouw, landschaps - en openbare ruimte ontwerp, advisering van aanvragen omgevingsvergunningen en het opstellen van omgevingsplannen.
Wij zoeken een collega voor het gebied West bij team West voor de volgende activiteiten:
Planologische advisering over o.a. transformatieprojecten, ontwikkelbuurten, verduurzaming en de verdichtingsopgave van de stad;
Advisering bij aanvragen omgevingsvergunningen die in strijd zijn met het bestemmingsplan;
Advisering ten behoeve van beleidsontwikkeling over actuele onderwerpen, zoals toeristische druk op de stad en het samengaan van verschillende functies in een gebied;
Advisering aan projecten over water en groen;
Advisering dossier recreatieschappen, met als doel het gebruik van de recreatiegebieden te optimaliseren als groene ruimte voor de stad.
Werkzaamheden:
Je adviseert collega's, initiatiefnemers en bestuurders over (de wenselijkheid van) ruimtelijke ontwikkelingen in het gebied;
Je stelt ruimtelijke adviezen op over bouwinitiatieven die afwijken van het bestemmingplan;
Je adviseert projectteams over de gewenste invulling van functies en voorzieningen in bouwplannen en gebieden;
Je werkt, samen met jouw collega's, aan het behoud van en de verbetering van de leefbaarheid in het gebied.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring waarvan recentelijk (in de afgelopen 2 jaar) met het opzetten en uitvoeren van participatie trajecten binnen een G4 gemeente.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het adviseren van bestuur en het onderhouden van contact met verschillende belanghebbenden. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Initiatief
Analytisch vermogen
Relatiebeheer
Overtuigingskracht
Resultaatgerichtheid
Aandacht voor details
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Ruimte en Duurzaamheid (R&D) is verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Zij werkt in opdracht voor stad en stadsdelen en brengt daarbij kennis in over stedenbouw, planvorming, ontwerp, planologie en duurzaamheid. Ruimte en Duurzaamheid werkt op ieder schaalniveau: van portiek tot metropool. Je gaat werken binnen de afdeling Gebieden waarin een teamnetwerk van 7 stadsdelen je thuisbasis wordt. Je representeert het stadsdeel waarvoor je werkt op stedelijk niveau voor wat betreft je eigen expertise. Vanuit een gedeconcentreerd team op locatie voer je je werkzaamheden uit en bent daarmee de oren en ogen binnen het stadsdeel.
Werklocatie: Bos en Lommerplein, 250, 1055EK, AMSTERDAM
Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: n.t.b.
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Informatie aanvraag: Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.
Deadlines: Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.
Kandidaat gegevens die moeten worden ontvangen: naam kandidaat, e-mailadres van de kandidaat. Onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.
Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
Leveranciersinformatie die moet worden ontvangen: Naam Bedrijf (Inschrijver), Naam contactpersoon, E-mailadres van de contactpersoon, Volledige naam tekenbevoegd persoon, Functie tekenbevoegde persoon, Straat + huisnummer, Postcode + plaats.
Van toepassing zijnde overeenkomst: Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Documenten van toepassing op de opdracht: Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor een Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.
Wet Waadi: Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Deze opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.