Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
3 jul 2026Publicatiedatum:
7 okt 2025Ouders of verzorgers moeten er zelf voor zorgen dat hun kind iedere dag op school komt. Meestal is dat geen probleem. Maar voor sommige kinderen is het vervoer naar school ingewikkeld. Bijvoorbeeld doordat ze een beperking hebben of naar een speciale school gaan die ver uit de buurt ligt. Als deze kinderen in de gemeente Amsterdam wonen kunnen ze in aanmerking komen voor leerlingenvervoer. Het grootste deel van deze leerlingen maakt op dit moment gebruik van het aangepast vervoer, oftewel van een taxibusje. Sommige van deze leerlingen kunnen op den duur per fiets of met het openbaar vervoer naar school. Wij vinden het belangrijk dat deze leerlingen de kans krijgen de overstap te maken. In een gesprek met de leerlingen en ouders bespreek je welke mogelijkheden hiervoor zijn en stel je samen een vervoersontwikkelplan op. Kinderen stimuleren en ondersteunen bij zelfstandig naar school gaan is een belangrijk uitgangspunt van het nieuwe gemeentelijk beleid op het gebied van leerlingenvervoer.
Dit schooljaar voer je als kwartiermaker een pilot uit om bovenstaand beleid al doende uit te werken en te onderzoeken hoe en waar deze werkwijze na de pilot geïmplementeerd kan worden; je ontwikkelt, evalueert en adviseert om de nieuwe werkwijze te borgen. Als kwartiermaker ga je meteen aan de slag: je maakt een plan van aanpak voor de pilot om te zorgen dat je de gewenste resultaten behaalt. Als consulent ga je in gesprek met leerlingen en hun ouders om een persoonlijk vervoersontwikkelplan op te stellen om leerlingen te motiveren zelfstandiger naar school te reizen. Deze gesprekken zijn input voor het aanscherpen van de methode en ondersteuningsmogelijkheden. Deze rol vraagt dus zowel om goede gespreksvaardigheden als projectleiderskwaliteiten. Ben jij die organisatorische duizendpoot met hart voor beter Leerlingvervoer in onze stad?
In deze functie ben je een zelfstandig opererende medewerker in het team Leerlingenvervoer. Dat team is onderdeel van de afdeling Services & Data binnen de directie Onderwijs, Jeugd, Zorg, en Diversiteit. In deze afdeling is de expertise over uitvoeringsprocessen, datasturing, klantcontact en contractondersteuning gebundeld. Ook werk je samen in het projectteam Leerlingenvervoer, waarin verschillende gemeentelijke disciplines samenwerken om deze pilot te doen slagen, zoals beleid Onderwijs, communicatie en functioneel beheer.
Dit is jouw rol/ dit doe je op een gemiddelde werkdag:
Je werkt stap voor stap aan de aanpak en werkwijze van het gesprek om het zelfstandig reizen te bevorderen. Je brengt de instrumenten en ondersteuning in kaart die daarvoor nodig zijn. Dit doe je door gedurende de pilot te evalueren en bij te stellen.
Je houdt overzicht op de acties & resultaten van je Plan van aanpak en onderzoekt vraagstukken om deze werkwijze volgend schooljaar structureel in te bedden
Je voert intakes met ouders en leerlingen voor een gesprek over zelfstandig reizen en/of de mogelijkheden te oefenen met bijvoorbeeld OV. Je doet dit volgens de principes van de Amsterdamse maatwerkmethode.
Je bezoekt scholen en ouderavonden/bijeenkomsten om te informeren over de aanpak.
Je beantwoordt vragen van ouders en scholen.
Je stelt in overleg met ouders en leerlingen een vervoersontwikkelingsplan op.
Je ondersteunt ouders bij aanvragen, zoals een OV-tegoed.
Je bespreekt de voortgang van de leerling (en ouders) aan de hand van het vervoersontwikkelingsplan.
Op verzoek van ouders of de leerling reik je ondersteuningsmogelijkheden aan.
Werkzaamheden:
Je evalueert en stelt werkenderwijs bij om uiteindelijk een uitgewerkte aanpak en werkwijze ontwikkeld te hebben waarop het gesprek gevoerd dient te worden en welke instrumenten en ondersteuning daarvoor nodig zijn om zelfstandig reizen te bevorderen;
Je voert intakes met ouders en leerlingen, die zich aanmelden voor een gesprek over zelfstandig reizen of de mogelijkheden te oefenen met OV. Je doet dit volgens de principes van de Amsterdamse maatwerkmethode;
Je bezoekt scholen en ouderavonden/bijeenkomsten om te informeren over de aanpak;
Je beantwoordt vragen van ouders en scholen;
Je stelt in overleg met ouders en leerlingen een vervoersontwikkelingsplan op;
Je ondersteunt ouders bij aanvragen, zoals OV-tegoed;
Je bespreekt de voortgang van de leerling (en ouders) aan de hand van het vervoersontwikkelingsplan;
Op verzoek van ouders of de leerling reik je ondersteuningsmogelijkheden aan.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als sociaal werker (met aantoonbare ervaring in motiverende gesprekstechnieken en het schrijven van ontwikkelingsplannen);
De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met het opstarten van pilots en/of projecten;
De aangeboden kandidaat heeft kennis van gemeentelijke regelingen voor bekostiging van het leerlingenvervoer of is in staat deze snel eigen te maken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
60p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 90,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
40p
Creativiteit
Originele of nieuwe ideeën en oplossingen kunnen bedenken; invalshoeken vinden die afwijken van de gevestigde denkpatronen.
5p
Analytisch vermogen
Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
5p
Resultaatgerichtheid
Je stelt concrete doelen en laat je niet afleiden door tegenslagen.
5p
Samenwerken
Je levert een goede bijdrage aan het resultaat, met oog voor de relaties binnen en buiten de gemeente.
5p
Verantwoordelijkheid
Is aanspreekbaar op eigen handelen en/of dat van anderen en neemt de consequenties.
5p
Onafhankelijkheid
Acties ondernemen en uitspraken doen die getuigen van een eigen visie of mening; anderen niet naar de mond praten.
5p
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
In deze functie ben je medewerker in het team Leerlingenvervoer. Dat team is onderdeel van de afdeling Services & Data binnen de directie Jeugd, Zorg, en Diversiteit. In deze afdeling is de expertise over uitvoeringsprocessen, datasturing, klantcontact en contractondersteuning gebundeld. Ook werk je samen in het projectteam voor de pilots Leerlingenvervoer, waarin verschillende gemeentelijke disciplines samenwerken om de pilots te doen slagen, zoals beleid Onderwijs, communicatie en functioneel beheer.
Planning interviews
De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn van 14 oktober en duurt max 2 weken.
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
Startdatum: zsm
Einddatum: 03-07-2026
Werklocatie: Jan van Galenstraat 323, 1056 CH, Amsterdam
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing. Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 6 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Leverancier bevestigt hier naar te handelen.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Deadlines voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt.