Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Inkomen - Projectmanager

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als zelfstandig projectleider beschermingsbewind en schuldhulpverlening lever je op basis van een tijdelijke opdracht een directe bijdrage aan het realiseren van de doelstellingen binnen het kader van de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening (WGS). Jij voert deze opdracht uit op basis van eigen kennis en ervaring, waarbij je verantwoordelijk bent voor de aanpak, het indelen van je tijd en het behalen van de afgesproken resultaten. Je brengt een onafhankelijk advies uit en ondersteunt de organisatie bij het beperken van risicos door het zelfstandig managen en evalueren van contracten en convenanten, zonder directe aansturing of instructies vanuit de gemeente. Binnen deze opdracht ben je vrij om te bepalen op welke wijze je de procesafspraken binnen het convenant schuldenbewind realiseert, in samenwerking met bewindvoerders en buurtteams. Je bouwt en onderhoudt je eigen netwerk met relevante stakeholders en signaleert proactief ontwikkelingen in de marktomgeving. Je beschikt zelf over de benodigde middelen en materialen om je werkzaamheden naar behoren uit te voeren. Eventuele kosten en risicos die voortvloeien uit de uitvoering van de opdracht zijn voor eigen rekening. Je handelt als onafhankelijk aanspreekpunt en sparringpartner voor de gemeente met betrekking tot de naleving van het convenant beschermingsbewind. Met een grote mate van zelfstandigheid stuur je aan op het realiseren van duidelijke en realistische samenwerkingsafspraken, en bevordert samenhang en consistentie in de uitvoering van beleid. Het leggen van verbindingen tussen data-analyses en prestatie-indicatoren van bewindvoerders behoort eveneens tot jouw takenpakket, waarbij je je eigen werkwijze bepaalt en verantwoordelijkheid neemt voor het eindresultaat van de opdracht.

Werkzaamheden

Als zelfstandig ondernemer monitor en stuur je op contract- en subsidieafspraken en kwaliteitseisen, waarbij je op eigen initiatief in gesprek gaat met contractpartijen individueel of in groepsverband binnen het convenant beschermingsbewind. Je voert prestatiedialogen vanuit zakelijk partnerschap en bepaalt zelf welke ontwikkel- en innovatiedoelstellingen, kansen en knelpunten hierin worden meegenomen. Je neemt een regisserende, coordinerende en oplossingsgerichte rol bij het bevorderen van samenwerking en partnerschap tussen contractpartijen, daarbij zelfstandig beslissend over de aanpak en methodiek. Je evalueert afspraken, verplichtingen en doelstellingen uit het convenant op objectieve en onafhankelijke wijze, identificeert verbeterpunten en rapporteert hierover aan de procesregisseur. Hierbij bepaal je zelf de analyse- en rapportagemethoden en draag je bij aan een heldere, efficiente samenwerking, met oog voor ondernemingsrisicos. Je onderhoudt zelfstandig je samenwerkingsrelatie met buurtteams, waarbinnen je de (onderlinge) verdeling van rollen, risicos en besluitvorming actief bewaakt en deze onderscheidt van de verantwoordelijkheden van de gemeente. Je draagt zorg voor een heldere (eind)evaluatie van het contract, ten behoeve van toekomstige modellen voor beschermingsbewind en schuldhulpverlening, en stemt af met stakeholders op een door jou gekozen wijze, passend bij de opdracht.

Eisen

  • Inschrijver draagt loonbelasting en werknemerspremies af en heeft werkgeversgezag over de kandidaat, en voldoet aan alle werkgeversverplichtingen (o.a. 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, Wet Poortwachter, WAADI).
  • Inschrijver heeft meer dan één medewerker in loondienst, aantoonbaar met een recent KvK uittreksel (max. 12 maanden oud op moment van Inschrijving).
  • Leverancier handelt namens de bepalingen van artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
  • Organisatie moet Waadi-geregistreerd zijn bij de KvK.
  • Minimaal 1 relevante referentie van de aangeboden kandidaat moet worden opgegeven.
  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • Kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv van de kandidaat moet worden toegevoegd, opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau, duidelijk blijkend uit het cv.
  • Een motivatie van maximaal 1 A4 moet worden toegevoegd, waarin staat waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider binnen een overheidsinstelling, duidelijk blijkend uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in projectmanagement binnen schuldhulpverlening en kan op strategisch en tactisch niveau het gesprek voeren met opdrachtnemers, duidelijk blijkend uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de integrale aanpak van schulden in Amsterdam en heeft hierdoor een bestaand netwerk, duidelijk vermeld in de motivatiebrief.

Wensen en competenties

Wensen

  • Actuele en inhoudelijke kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en de transformatie binnen het sociaal domein, duidelijk blijkend uit het cv.
  • Stevig in de schoenen staan bij het verbinden van partijen met verschillende belangen en kennis van onderhandelen, blijkend uit het cv. Door middel van gesprekvoering partijen meekrijgen en bewegen naar het gestelde doel.
  • In staat zijn om middels een concreet onderzoeksplan (evaluatie) aan te sturen op het behalen van gedefinieerde resultaten, inclusief focus aanbrengen, prioriteiten stellen en borgen van successen, blijkend uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)

Jouw opdrachtgever is de afdelingsmanager Armoedebestrijding, vertegenwoordigd door de procesregisseur schuldhulpverlening. De omgeving waarbinnen de functie opereert is complex vanwege de samenwerking met een groot aantal in- en externe stakeholders (gemeentelijk, regio en landelijk) en de politiek/bestuurlijke en maatschappelijke gevoeligheid van het beleidsveld.

Gespreksinformatie

  • Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
  • Aantal kandidaten op interview: 3
  • Planning interviews: nader te bepalen

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.

Leverancier bevestigt hier naar te handelen.

Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd. De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr