Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

WMO Consulent

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 apr 2027

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 88Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Het gaat om alle voorkomende werkzaamheden binnen de Wmo, van huishoudelijke hulp tot begeleiding en complexe woningaanpassingen.

Als WMO consulent verhelder je de vraag van de burger en geef je informatie en advies over de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en collectieve voorzieningen; zo nodig verwijs je door. Tijdens het onderzoek en het huisbezoek ben je in staat om te kunnen beoordelen welke maatwerkvoorziening het beste past op de situatie van de burger. Je rapporteert en beslist zelfstandig op aanvragen. Je hebt een integrale kijk op vragen op het gebied van beschermd wonen en je helpt om de burger te versterken in zijn of haar eigen kracht en zelfredzaamheid.

Werkzaamheden:

  • Breng je de sociale omgeving in kaart en bespreek je met de inwoner hoe deze in te zetten.

  • Rapporteer en beslis je zelfstandig op aanvragen en ben je in staat om de bijbehorende administratie te doen.

Eisen

  • Beschikbaarheid
    De kandidaat is minimaal 32 uur per week beschikbaar per 2 januari 2026. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Werkervaring
    De kandidaat heeft minimaal drie jaar werkervaring als WMO consulent bij een gemeente, blijkend uit het C.V.

  • Aanvullend

    • Je beschikt over minimaal een hbo bachelor diploma;

    • Minimaal drie jaar werkervaring als WMO consulent;

    • Je kan regie voeren over je eigen werkindeling;

    • Je hebt ervaring met Suite voor sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring
    De kandidaat heeft ervaring met indicaties op het gebied van woonrollen, huishoudelijke hulp en vervoer. Licht dit duidelijk toe in het C.V.

  • Opleiding
    De kandidaat heeft een afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting. Dit zijn HBO rechten of HBO sociaal juridische dienstverlening of soortgelijk. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Systeemkennis
    De kandidaat heeft kennis van en ervaring met suite4sociaal domein. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Werkervaring
    De kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring als Wmo consulent opgedaan. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Competenties

  • Zelfstandigheid

  • Communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Interview planning

De interviews vinden plaats tussen 17 december en 24 december. Datum en tijd gaan in overleg met de kandidaat.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende punten:

  • Klik met het team

  • Ervaring

  • Kennis

  • Competenties: Zelfstandigheid en communicatieve vaardigheden

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

2 x 3 maanden

Toelichting op rooster

Hybride werken is mogelijk, echter wordt een kandidaat minimaal 50% op locatie verwacht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr