Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
28 okt 2025Inkomensconsulenten zorgen ervoor dat de burgers van Amsterdam de financiële ondersteuning krijgen waarop zij volgens de participatiewet recht hebben. Er zijn regelmatig situaties waardoor de gemeente tijdelijk extra inzet van inkomensconsulenten nodig heeft. Voor elk project moeten tijdelijke medewerkers opgeleid worden in de participatiewet, in het maken van de zorgvuldige afwegingen, het opstellen van een kwalitatief passende rapportages en het via de applicatie Socrates toekennen van de uiteindelijke uitkering.
Om te voorkomen dat er telkens nieuwe mensen opgeleid moeten worden is bij wijze van pilot een pool ingericht waarbij medewerkers die naar goede tevredenheid tijdelijk op een deelproject werken, alvast worden voorbereid op het uitvoeren van werkzaamheden als consulent inkomen in een ander deelproject. In de pool wordt ALLE werk getoetst door de projectleiders tot dat een deelnemer genoegzaam heeft aangetoond in staat te zijn om het werk van anderen collegiaal te toetsen.
Voor de gecombineerde pool van inkomensconsulenten op Oekraïne en bij Innovatie en kwaliteit is behoefte aan een projectleider die tegelijkertijd als hands-on trainer/toetser de medewerkers de benodigde (extra) kennis en vaardigheden aanleert en voor elke van hen een passend opleidingsplan opstelt. De projectleider begeleidt de medewerkers op de Oekraïnedesk en ondersteunt de afdeling bij het verhogen van het vakmanschap van de inkomensconsulenten en klantbegeleiders inkomen.
Werkzaamheden:
Leert de deelnemers de werkzaamheden die nodig zijn om een uitkering te verstrekken. Het gaat vaak om een eenmalige verstrekking (bijzondere bijstand), een enkele keer om een krediet en meestal om een periodieke uitkering. Dit is afhankelijk van de behoefte van de gemeente en het ontwikkelingsniveau van de deelnemer.
Leert de deelnemers om de juiste wet- en regelgeving toe te passen, om de hoogte van het uit te keren bedrag te bepalen en om de beslissingen op de juiste manier vast te leggen in diverse systemen.
Leert de deelnemers op termijn om het werk van anderen te toetsen en je daagt ze uit om als ze het niveau hebben bereikt om meer complexe taken op te pakken.
Traint op verzoek de deelnemers uit de reguliere organisatie op specifieke thema's, gewenste aanpassingen in de dienstverlening.
Compileert, schrijft en wijzigt het trainingshandboek dat bestaat uit alle werkinstructies en doet voorstellen over de volgorde waarin taken aangeleerd kunnen worden. Houdt regelmatig voortgangsgesprekken, legt deze vast en adviseert over het moment waarop en hoe deelnemers "bevorderd" kunnen worden naar een volgend niveau tot het moment dat ze kunnen instromen op een takenpakket dat wordt gevoerd in de reguliere organisatie.
De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het werken met, bijstellen van en/of compileren van werkinstructies. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De kandidaat heeft ten minste een jaar werkervaring op de Oekraïenedesk van een G4 als projectleider. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat kan tenminste 2 tot 3 dagen op locatie in Amsterdam aanwezig zijn. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
Analytisch vermogen
Omgevingsbewustzijn
Samenwerken
Relatiebeheer
Resultaatgerichtheid
Overtuigingskracht
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De Directie Werk, Participatie en Inkomen wil iedere bijstandsgerechtigde zo goed mogelijk binnen het bereik van werk brengen. Daarbij is werken het doel en participeren de norm. Bij de directie Inkomen werken zo'n 400 consulenten die direct verantwoordelijk zijn voor het verstrekken van financiele ondersteuning. Zij werken op locaties in alle stadsdelen om de afstand voor de burger naar de gemeente zo kort mogelijk te houden. Medewerkers voorzieningen, inkomensconsulenten, en klantbegeleiders inkomen zijn beschikbaar voor alle vragen van burgers met betrekking tot de mogelijkheden voor tijdelijke en/of eenmalige financiele ondersteuning.
Werklocatie: Jan van Galenstraat, 323, 1056CH, AMSTERDAM
Planning interviews: z.s.m. na sluiting. Gelieve hiervoor tijd te reserveren in de agenda's.
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek.
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Deadlines: Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.
De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.
Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden.
Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.
Maximumtarief: Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.