Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inkomen - Klantbegeleider Socrates bijzondere doelgroepen

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Onbekend Noord-Holland

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Beste Leverancier,

De gemeente Amsterdam nodigt u uit om een offerte aan te bieden op deze offerteaanvraag. Deze aanvraag betreft een opdracht.

Informatie aanvraag
Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

Startdatum: 01-11-2025
Einddatum: 31-12-2025
Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: Ja
Aantal uren gemiddeld per week:18 -36
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
Aantal kandidaten op interview: 4
Planning interviews: nader te bepalen

Voor een uitgebreidere opdrachtomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria opdracht waarvoor ook kandidaat' worden aangeboden.

Deadlines
Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell.
De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden.

Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.


1. Informatie en criteria

1.1.Opdrachtomschrijving en algemene eisenSectie10 Vragen
OpdrachtomschrijvingVoor deze opdracht worden enkele zeer ervaren Klantbegeleiders Bijzondere Doelgroepen Participatiewet gezocht met uitstekende recente ervaring in Socrates.Door toegenomen drukte wegens ziekte zoekt de afdeling Bijzondere Doelgroepen van gemeente Amsterdam interim kwaliteitsadviseurs cq inkomensconsulenten danwel ervaren zelfstandig werkende klantbegeleiders Inkomen. Je ondersteunt Amsterdammers die door omstandigheden moeite hebben om zelfstandig in hun levensonderhoud te voorzien. De specifieke doelgroepen bestaan uit mensen die dak- of thuisloos zijn geworden of dreigen te worden.Als zeer ervaren deskundige verricht je alle voorkomende werkzaamheden om een caseload te beheren waarin door ziekte en vacatures achterstanden zijn ontstaan. Bij voltooiing van je opdracht, draag je de dossiers schoon over naar de medewerkers van de afdeling. WerkzaamhedenJe werkt zelfstandig op een toegewezen caseload in je eigen tijd. De systemen van Amsterdam zijn alleen beschikbaar op werkdagen tussen 7 en 19 uur.Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke regels en de Amsterdamse richtlijnen en voert over de uitkomst gesprekken met de client.Als zeer ervaren deskundige verricht je alle voorkomende werkzaamheden voor het toekennen van een uitkering en voer je gesprekken met de aanvrager om eventueel aanvullende dienstverlening te adviseren. Je bepaalt de hoogte van de uitkering en geef je advies over welke aanvullende dienstverlening ingezet kan worden voor de klant. Je zorgt voor een gedegen en toegankelijke rapportage van de gemaakte afspraken in de systemen van de gemeente (Socrates) waarin de relatie tussen besluit en wet- en regelgeving in begrijpelijke taal is uitgelegd.Op te leveren resultaatJe werkt zelfstandig op een toegewezen caseload. Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke regels en de Amsterdamse richtlijnen en voert over de uitkomst gesprekken met de klant/ aanvrager. Ook denk je mee over welke aanvullende dienstverlening ingezet kan worden voor de klant. Bij voltooiing van je opdracht, draag je de dossiers schoon over naar de medewerkers van de afdeling. We gaan ervan uit dat iemand 3-4 screeningsaanvragen Levensonderhoud per week kan oppakken bij fulltime beschikbaarheid. Bij minder uur beschikbaarheid is dit naar rato. Na een half jaar is het op te leveren resultaat volledig bijgewerkte caseload die overgedragen is aan een vaste medewerker.AfstemmingJe rapporteert uit eigen beweging tweewekelijks aan de opdrachtgever over je voortgang aangevuld met suggesties voor effectiviteit en efficiency in de samenwerking in de keten.Gemeentelijke organisatieDe gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.De opdrachtgever(s)Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen.
1.1.1.Informatie KandidaatWij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.Klik op 'Invullen' en vul aan:Naam kandidaat:Telefoonnummer kandidaat:(prive) e-mailadres van de kandidaat:
1.1.2.Beschikbaarheid en tarief kandidaatEen interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
1.1.3.Informatie leverancierWij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund.Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Naam Bedrijf (Inschrijver)Naam contactpersoon Telefoonnummer contactpersoon E-mailadres van de contactpersoon Volledige naam tekenbevoegd persoon Functie tekenbevoegde persoon Straat + huisnummer Postcode + plaats
1.1.4.Van toepassing zijnde overeenkomstDe bij deze vraag toegevoegde overeenkomst(en) zijn van toepassing op uw inschrijving op deze opdracht. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomsten van toepassing.Let op. U geeft als leverancier aan welke overeenkomst van toepassing is op deze aanvraag. De gemeente Amsterdam verifieert uw keuze en behoudt zich het recht voor om (gemotiveerd) af te wijken.
1.1.5.Reeds aangeleverde documentenAlle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. Voor meer informatie zie Hoofdstuk 2.4, lid 11 van de Leidraad.De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie.Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.
1.1.6.Wet WaadiLeverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADILeverancier bevestigt hier naar te handelen.
1.1.7.Wet WaadiOm arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi checkVoor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.
1.1.8.ReferentieU dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon.Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven.Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
1.1.9.Eis - DraaideurconstructieIs de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?Let op antwoordmogelijkheden:Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
1.1.10.Vragen over aangeboden kandidaatAmsterdam heeft beheersmaatregelen genomen om te voldoen aan de wet DBA. Er geldt een tussenpauze van 6 maanden (na maximale inzet van 24 maanden) voor elke zzp-er tussen een volgende opdracht (alle inhuurduur opeenvolgend bij elkaar opgeteld binnen de Gemeente Amsterdam ongeacht welke opdracht of directie).Let op antwoordmogelijkheden:Nee, ik bied geen zzp'er aan.Nee. De zzp'er heeft de afgelopen 6 maanden geen opdracht voor de gemeente Amsterdam uitgevoerd. Nee, de zzper heeft de afgelopen 6 maanden wel een of meerdere opdrachten uitgevoerd voor de gemeente Amsterdam maar heeft maximale inhuurduur van 24 maanden nog niet bereikt. Uit het ingediende cv dient duidelijk, geel gemarkeerd te blijken in welke periode deze opdracht(en) zijn uitgevoerd.Ja. De zzp'er heeft korter dan 6 maanden geleden wel aan een of meerdere opdracht (en) voor de gemeente Amsterdam gewerkt met een totale duur van 24 maanden. (KO)
1.2.KennisSectie3 Vragen
1.2.1.Eis - CV toevoegenU voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
1.2.2.Eis - Werk- en denkniveauDe aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.2.3.Eis - Toevoegen motivatieGeef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
1.3.WerkervaringSectie7 Vragen
1.3.1.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat is een zeer ervaren inkomensconsulent (cq klantbegeleider Inkomen, cq Kwaliteitsmedewerker Inkomen) met minimaal zeven jaar recente (vijf (5) van de afgelopen zeven (7) jaar) werkervaring.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.2.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft ruime en recente ervaring (vijf (5) van de afgelopen zeven (7) jaar) met het gebruik van de applicatie Socrates voor het berekenen, toekennen en aanpassen van een uitkering op grond van de Participatiewet.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.3.Eis - WerkervaringDe aangeboden kandidaat is goed ingewerkt in het gebruik van klantbegeleidingssystemen.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.4.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met Socrates (drie jaar) en is goed ingewerkt in het gebruik.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.5.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat kan zelf rapportages samenstellen en maakt hierbij, bij voorkeur, gebruik van Excel.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.6.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat kan regelmatig minimaal een keer per twee weken - naar Amsterdam komen, zodat het geen probleem is om in persoon gesprekken met aanvragers te voeren vanuit een gemeente locatie.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
1.3.7.Wens - WerkervaringDe aangeboden kandidaat heeft recent (gedurende de afgelopen drie (3) jaren) voor een 100.000 plus of G4 gemeente gewerkt in een vergelijkbare (resultaat georienteerde) opdracht.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
3. Prijs

3.1.Toelichting Minimum en MaximumtariefHet uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal 90,- en maximaal 110,-Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN- De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur