Grond en Ontwikkeling - Oracle Database administrator

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen
124 Noord-Holland

Begindatum:

20 nov 2025

Einddatum:

19 nov 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De directie Grond en Ontwikkeling is op zoek naar ervaren enthousiaste Oracle DBAer om het programma NISE te helpen met het ontwikkelen, beheren en door ontwikkelen van het nieuwe informatielandschap en zowel ook het oude landschap van Erfpacht & Uitgifte. Het programma NISE valt onder de afdelingen Digitale voorzieningen en Informatievoorziening van Ruimte en Economie voor het IV-account van de directie Grond en Ontwikkeling. Het vernieuwingsproject NISE valt ook onder de afdeling Informatievoorziening Erfpacht & Uitgifte van het I-Domein. De opdrachtgever is de afdelingsmanager van de afdeling Erfpacht en Uitgifte. Erfpacht & Uitgifte (E&U) voert het Amsterdamse erfpachtstelsel uit, zodat de waarde en het gebruik van de grond ten dienste komen van de ontwikkeling van de gemeente en haar inwoners en bedrijven. Het erfpachtuitgifte en -beheerproces is onderdeel van de keten gebiedsontwikkeling. Het is in feite het sluitstuk daarvan, maar in sommige gevallen ook weer een beginpunt; denk aan transformatie en herontwikkeling van bestaande erfpachtrechten. Het programma NISE heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte in ongeveer twee jaar tijd te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de common ground principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit, en is opgebouwd conform het vijf lagen model. De ontwikkeling gebeurt door drie agile teams, elk met hun eigen expertise. De drie teams worden ondersteund door een stevige programmaorganisatie, waarbij de productmanager, software & integratie architect en release train engineer in de lead zijn.


Werkzaamheden
  • Je hebt het dagelijks beheer van de Oracle omgeving;
  • Het up-to-date houden van onze omgevingen, standaarden en documentatie;
  • Incident- en probleemmanagement;
  • Testen en monitoring van de productiesystemen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • CV van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over diepgaande kennis van Oracle v11-v19.
  • De aangeboden kandidaat beschikt kennis van Enterprise manager 13.5 en Postgress 12.1.

Wensen en competenties

Wensen
  • De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van Linux.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van Identity management (OID, LDAP,SSO).
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met scripting, zoals Python, Powershell, en ontwikkeltechnieken, infrastructuur en technische architectuur.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken bij een overheidsinstantie.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collegas en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. Binnen het I-Domein valt Informatievoorziening Erfpacht en Uitgifte verzorgt het VES team het beheer en ontwikkeling van applicaties op het gebied van de directie Erfpacht & Uitgifte. De medewerkers uit het team werken volgens het Agile model binnen in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.

Gespreksinformatie

Startdatum: 20-11-2025

Einddatum: 19-11-2026

Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

Planning interviews: z.s.m. na sluiting

Aantal kandidaten op interview: 2

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld.

Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur