Afval en Grondstoffen - Kwartiermaker Gebiedsgericht Inzamelen (Noord, Oost, Zuid of West)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

22 mei 2024

Opdrachtomschrijving
In de functie van Kwartiermaker Gebiedsgericht Inzamelen (Noord, Oost, Zuid of West) ben je verantwoordelijk voor het samen met het Projectteam ‘Gebiedsgericht Inzamelen’ inrichten van een of meerdere van de nieuwe inzamelgebieden noord, oost, zuid of west bij de transitie van fractiegericht naar gebiedsgericht inzamelen. Naast het projectteam onderhoud je daarbij intensief contact met collega’s van Inzameling en de afdelingen Bedrijfsbureau, Strategie en Projecten en Assets en waar relevant andere directies zoals Stadswerken en Handhaving en Toezicht. Je houdt je bezig met de procesmatige inrichting van de organisatie en de plaatsing van de teamleiders en medewerkers binnen jouw eigen gebied (100-150 medewerkers) conform de rechtspositie van de gemeente Amsterdam.

Naast jouw werkzaamheden als Kwartiermaker vervul je in de aanloop- en transitiefase ook tijdelijk de functie van Fractiemanager in de aansturing van de teamleiders Inzameling in hun rol. Hierbij dienen de teamleiders ervoor te zorgen dat er gedurende de transitie niet of nauwelijks verstoring optreedt in de dagelijkse operatie. We sturen op kpi’s en in deze functie ben je mede verantwoordelijk voor de kwaliteit op straat/een schone straat en stuur je actief op het verlagen van het aantal meldingen en klachten voor jouw gehele fractie en in de transitie naar het in te richten inzamelgebied.

In jouw functie rapporteer jij aan het afdelingshoofd Afvalinzameling Amsterdam en maakt deel uit van het Afdelingsoverleg Afvalinzameling. Voor de komende periode is het belangrijk dat de samen met het projectteam en de afdeling de werkprocessen zoveel mogelijk uniform zijn of worden gemaakt en dat we optimaal gebruik maken van de beschikbare inzamelcapaciteit. De teamleiders in je fractie moeten in staat zijn om hun teams integraal aan te sturen en daarbij te laten werken conform de afgesproken processen.

Resultaatafspraken:

  • In samenwerking met het projectteam ‘Van Fractiegericht naar gebiedsgericht Inzamelen’ opleveren van het organisatieplan en inzamelplan van het nieuwe inzamelen.

  • Als Kwartiermaker mede zorgdragen voor de realisatie van de transitie van Fractiegericht naar gebiedsgericht Inzamelen.

  • Opleveren startdocument voor de nieuwe Gebiedsmanagers Inzamelen (werktitel kan nog wijzigen).

Afstemming:
Tussentijdse afstemming vindt 2-wekelijks plaats met opdrachtgever(s).

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. De directie bestaat uit vier afdelingen, waarvan de afdeling Inzameling met 350 medewerkers de grootste is. De afdeling heeft ongeveer 350 medewerkers en wordt aangestuurd door het afdelingshoofd Inzameling, samen met een adjunct afdelingsmanager, vier fractiemanagers en 23 teamleiders. Het wagenpark voor inzameling heeft een omvang van zo'n 150 voertuigen. Deze legen samen circa 12.000 containers, zowel onder- als bovengronds en circa 13.000 rolcontainers. De medewerkers van de inzameling zijn hierbij het gezicht van Afval en Grondstoffen op straat. De uitdaging is om de samenwerking tussen medewerkers in de uitvoering, bestuur, inwoners, bedrijven en bezoekers van de stad zodanig vorm te geven dat de doelstellingen behaald kunnen worden.

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
    Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft een hbo opleiding afgerond.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als (integraal) manager in een uitvoerende sector/omgeving.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring in minimaal één van de gebieden: afvalinzameling, transport/logistiek en/of dienstverlening.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de rol van kwartiermaker bij (soortgelijke) transities.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het aansturen van logistieke processen.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het optimaliseren van logistieke en/of inzamelingsprocessen.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het opbouwen van netwerken met tactische/strategische partners.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft eerder de rol van kwartiermaker vervuld bij soortgelijke transities.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.