thumbnail
thumbnail

Vergunningverlener APV (VH24-1291)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75
36 Noord-Holland

Begindatum:

15 jul 2024

Einddatum:

15 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Type inzet
Dit betreft een deta-vast constructie. ZZP'ers zijn uitgesloten van gunning.

Vergunningverlener APV
32-36 uur per week

Ben je een teamspeler met juridische kennis, heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en wil jij daar graag op het gebied van de vergunningverlening een bijdrage aan leveren in Amstelveen en Aalsmeer

Dan is dit jouw baan!
Je bent als vergunningverlener verantwoordelijk voor de behandeling van aanvragen om vergunningen en ontheffingen voor alle aan de Algemene plaatselijke verordening (APV) gerelateerde beschikkingen, alsmede enkele bijzondere wetten, bijv. de Wet op de kansspelen en de Winkeltijdenwet. Het gaat met name om evenementen-, standplaats- en ventvergunningen en ontheffingen geluidhinder.

Je behandelt aanvragen/verzoeken waarbij door middel van afstemming met de aanvrager en/of andere organisaties, waaronder politie en brandweer, en/of aan de hand van interpretatie van wet- en regelgeving uiteindelijk een advies aan het bestuur en/of besluit wordt uitgebracht. Je maakt in belangrijke mate eigen afwegingen met betrekking tot de uitvoering van de verschillende taken en de planning daarvan. De contacten in- en extern zijn gericht op het verstrekken van voorlichting en informatie en het verkrijgen van medewerking. Je werkt zo veel mogelijk zelfstandig onder supervisie van de vergunningenmanager. Je kernactiviteiten zijn informeren over procedures en criteria. Je neemt aanvragen in ontvangst, beoordeelt deze en adviseert over de toekenning van aanvragen. Je stelt beschikking op en verzorgt de administratieve procedurele afhandelingen daarvan.

Wat bieden wij jou?
Na een jaar, wanneer je in dienst komt van de Gemeente Amstelveen, zijn onderstaande voorwaarden van toepassing.

Salaris & contract

  • Een salaris van maximaal €4.244,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 8) op basis van 36 uur per week.

  • Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.

  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.

  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Een uitdagende functie in een gedreven team van professionals met hoge ambities en een goede werksfeer.

Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal! Kijk hier voor een overzicht.

Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. De afdeling Veiligheid en Handhaving (VH) bevordert de veiligheid en leefbaarheid in Amstelveen en Aalsmeer. Enerzijds door de behandeling van aanvragen vergunningen, anderzijds door professioneel toezicht te houden op de naleving van wet- en regelgeving en vergunningen en deze te handhaven. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het Integraal Veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan. De afdeling VH werkt volgens een integrale en uitvoeringsgerichte aanpak op het terrein van openbare orde en veiligheid, het omgevingsrecht en handhaving openbare ruimte. Het team Openbare Orde en Veiligheid bestaat uit twee clusters. Het cluster APV/Horeca draagt zorg voor vergunningverlening en informatieverstrekking op het gebied van de Algemene Plaatselijke verordening, de Alcoholwet en enkele andere bijzondere wetten. Het andere cluster (OOV) voert het Integraal veiligheidsbeleid uit en draagt o.a. zorg voor de handhaving op het gebied van wonen.

Als vergunningverlener ben je onderdeel van het cluster APV/Horeca, dat naast de vergunningenmanagers APV en Horeca, bestaat uit vergunningverleners en administratieve medewerkers. In totaal bestaat dit cluster momenteel uit 10 medewerkers.

Kandidaatomschrijving
Wat vragen wij van jou?

  • MBO/HBO werk- en denkniveau;

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente, bij voorkeur in een vergelijkbare functie

Competenties:

  • Klantgericht

  • Zelfstandig

  • Communicatief vaardig

  • Besluitvaardig

  • Betrouwbaar

  • Flexibel

In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht.
Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! 

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

De aanvang van de opdracht is maandag 15 juli 2024 voor de duur van een jaar.
Dit betreft een deta-vast constructie. De leverancier gaat bij het aanbieden van de kandidaat ermee akkoord dat de gemeente Amstelveen na een jaar inhuur, kosteloos mag overnemen.

Referentie:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Vergunningverlener APV (VH24-1291) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.