Projectleider Duurzaamheid Nieuw Legmeer (SO25-1518)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectleider Duurzaamheid maak je echt impact in Amstelveen. Het bedrijventerrein Legmeer wordt stapsgewijs getransformeerd naar een levendige, duurzame, kwalitatief hoogwaardige en toekomstbestendige woon-werkwijk: Nieuw Legmeer. Samen met ontwikkelaars, inwoners, ondernemers en netwerkbedrijven geef je lokaal vorm aan de duurzaamheidsopgave.

Je bent als projectleider aan het pionieren en stuurt op de procesmatige en inhoudelijke inbedding van energietransitie, klimaatadaptatie, natuurinclusief- en circulair bouwen en bewaakt de integraliteit. Je geeft uitvoering aan het staande beleid, vastgelegd in de Leidraad duurzaam bouwen Nieuw Legmeer.

Je motiveert en inspireert alle spelers op Nieuw Legmeer en je collega's om de doelen te bereiken en verbindt duurzaamheid met andere thema’s zoals placemaking. Je werkt parallel aan de opgave voor een warmtenet. Ook zorg je voor een nauwe en goede samenwerking met het netwerk- en het op te richten warmtebedrijf, adviseer je de projectmanager en gebiedsmanager over duurzaamheid en voer je samen met de projectmanager overleggen met grondeigenaren/ontwikkelaars over de realisatie van de duurzame bouwplannen.

De aanvang van de opdracht loopt tot eind maart 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal een afgeronde bachelor Hbo opleiding in de richting van duurzaamheid of energietransitie. 

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider op het gebied van duurzaamheid

  • Minimaal 2 jaar werkervaring met gebiedsontwikkelingen.

  • Werkervaring binnen een gemeente of /overheidsorganisatie. 

  • Je hebt ervaring met communicatie naar verschillende stakeholders.

Eisen

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding;

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Projectleider Duurzaamheid
    binnen een overheidsorganisatie, opgedaan in de afgelopen 7 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 25

  • Sollicitatiegesprek
    Weging: 25

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor Hbo opleiding in de richting van duurzaamheid of energietransitie.
    Weging: 10

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Projectleider Duurzaamheid binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    Weging: 20

  • Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectleider Duurzaamheid binnen gebiedsontwikkelingen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    Weging: 20

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Doortastend

  • Energiek / Aanpakker / Doener

  • Politiek en maatschappelijk sensitiviteit

  • Integer

  • Communicatief sterk

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! 

Gespreksinformatie

Interview planning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken vinden plaats op donderdag 18 september tussen 9.00 en 12.00u. De gesprekken vinden plaats op het raadhuis van gemeente Amstelveen.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Toelichting op rooster
Dagen in overleg.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Aanleveren na gunning:

  • VOG

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid

  • Gegevens crediteuren

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen

ZZP
Voor deze opdracht komen ZZP'ers niet in aanmerking. Er is op basis van de toetsingskaders van wet dba beoordeeld dat er sprake is van een dienstbetrekking. Indien er sprake is van een onderneming wordt er getoetst op de realiteitswaarde van de onderneming. Verzoek is om aanvullende documenten hiervoor mee te sturen (bijv. verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur