Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Werkvoorbereider/beheerder openbare ruimte civiel en verkeer

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Sluit over 8 dagen
90 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent de expert op het gebied van werkvoorbereiding en beheer van openbare ruimte. Je zet jouw kennis in voor uiteenlopende werkzaamheden, Je werkt samen met de beheerders aan de voorbereiding van uit te voeren werken in de openbare ruimte, waarbij de nadruk ligt op het taakveld civiel (wegen) en verkeer. Als beheerder houd je toezicht op de uitvoering van werken en verzorg je voorbereiding voor jouw eigen projecten en voor projecten van collegas. Ook ga jij je bezig houden met de uitbreiding van het aantal middenspanningsruimten in onze gemeente. Je fungeert als spil tussen de verschillenden taakvelden en de netbeheerder Liander. Daarnaast ga je aan de slag met de aanleg van een nieuw parkeerterreinin Monnickendam. Kortom een breed takenpakket. Je stemt af met de beleidsmedewerker, de collega-beheerders en met de buitendienst. Samen met de collegas wordt er iedere dag gewerkt aan het optimaal beheren van de openbare ruimte binnen de gezamenlijk opgestelde kaders, met als doel een schone, veilige en prettige omgeving voor onze inwoners. Daarnaast handel je meldingen en klachten van onze inwoners af. Met jouw expertise houd je regie over jouw beleidsterreinen, maar ben je ook een sparringpartner voor collegas op andere domeinen, zoals riolering, groen of accommodaties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau op een van de vakgebieden in de openbare ruimte/civiele techniek;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als werkvoorbereider / beheerder op het gebied van openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring met CAD-programmas (de gemeente Waterland werkt met Microstation);
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als werkvoorbereider / beheerder op het gebied van openbare ruimte, civiel en/of verkeer
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring met Microstation of Autocad
  • Aantoonbare werkervaring met het lezen van RAW bestekken
  • Aantoonbare werkervaring met bewoners communicatie

Competenties

  • lef
  • verbinding
  • vertrouwen
  • nieuwsgierigheid
  • verantwoordelijkheid
  • flexibiliteit
  • creativiteit
  • samenwerken
  • kwaliteitsgerichtheid

Organisatie en team

De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ons kent ons gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders. Wij werken in zelforganiserende teams om de inwoner sneller, efficienter en eenduidiger van dienst te kunnen zijn. Op deze wijze kunnen wij maatwerk en de excellente dienstverlening leveren die de inwoner van ons mag verwachten! Je werkt in het team Beheer openbare ruimte en accommodaties. Dit team, van in totaal 14 medewerkers, is onderdeel van de afdeling Realisatie, dat bestaat uit circa 40 medewerkers met uiteenlopende rollen en functies maar met dienstverlening als gemeenschappelijke rol.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 11 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 12 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 15 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur