Consulent bijzondere bijstand en minimaregelingen (SV24- 1278)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
83 24 Noord-Holland

Begindatum:

17 jun 2024

Einddatum:

1 dec 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 mei 2024

Omschrijving van de opdracht
De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. De menselijke maat en het toepassen van maatwerk zijn daarbij van groot belang. Dit zijn voor de uitvoering kernbegrippen.
Wij zijn tijdelijk op zoek naar twee ervaren consulenten bijzondere bijstand en minimaregelingen die zich herkennen in bovengenoemde omschrijving.

Als Consulent Bijzondere bijstand en Minimaregelingen ben je verantwoordelijk voor:

  • Het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen.

  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.

  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.

  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.

  • Het geven van voorlichting over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen.

  • Het voeren van multidisciplinaire/ integrale overleggen met professionals.

  • Het afleggen van huisbezoeken bij klanten of fysiek klantcontact.

  • De kandidaat is in staat om per week minimaal 30 aanvragen voor gemeentelijke minimaregelingen af te handelen. Dit zijn ongecompliceerde aanvragen met een korte afhandelingsduur.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

De opdracht loopt van 17 juni 2024 tot 1 december 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Het zelfstandig vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Kandidaatomschrijving

  • Is in het bezit van minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening.

  • Heeft ruime ervaring met het behandelen van alle aanvragen bijzondere bijstand.

  • Is bekend met maatwerk in het sociaal domein en weet dit toe te passen

  • Heeft ervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt.

  • Heeft ervaring met het onderzoeken van de aanvragen en rapportage en advisering hierover. Ook complexe aanvragen.

  • Heeft ervaring met het geven van voorlichting over de mogelijkheden van minimaregelingen en met huisbezoeken.

  • Heeft ervaring met het opstellen van rapporten en beschikkingen in foutloze schrijftaal.

  • Kan zelfstandig een caseload beheren en kan goed plannen.

  • Zet klant centraal.

  • Is klantvriendelijk en kan duidelijk communiceren met klanten zowel fysiek als telefonisch.

  • Heeft ervaring in integraal werken zowel intern als extern met professionals en is dus in staat om bij te dragen aan een integraal plan voor een inwoner.

  • Heeft ervaring in het vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Competenties:

  • Klantgericht.

  • Resultaatgericht.

  • Betrouwbaar.

  • Analytisch vermogen.

  • Emphatisch

  • Assertief

  • Vermogen te kunnen samenwerken.

  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

  • Stressbestendig.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Thuiswerken
Thuiswerken is mogelijk. We hanteren daarbij de volgende verdeling qua tijd op kantoor en thuiswerken:

  • 5 werkdagen: 3 kantoordagen – 2 thuiswerkdagen;

  • 4 werkdagen: 2 reisdagen – 2 thuiswerkdagen

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 13 juni 2024 tussen 13:00-15:00. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.

Toelichting op rooster
5 werkdagen: 3 kantoordagen – 2 thuiswerkdagen; 4 werkdagen: 2 reisdagen – 2 thuiswerkdagen

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Eisen

  • Op cv aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding sociaal juridische dienstverlening.

  • Vanaf 17 juni 2024 én vaste werkdagen op maandagen, woensdagen en vrijdagen in verband met de continuïteit van de teambezetting.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met Suite in de afgelopen 4 jaar. Licht toe waar deze ervaring is opgedaan.

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met Suwinet in de afgelopen 4 jaar. Licht toe waar deze ervaring is opgedaan.

  • Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand op complexe aanvragen (expliciet toegelicht inclusief referentie op cv een minimale afhandeling van 10-12 aanvragen) heeft opgedaan in de afgelopen 6 jaar.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.