Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

628 - Juridisch adviseur anterieure overeenkomsten

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

1 mrt 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 jul 2022

Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. Daarnaast wordt gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verdere groei verwacht. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer zijn een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding.


De afdeling Stedelijke ontwikkeling, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer. Binnen deze afdeling zijn er vier teams: projectmanagement, planeconomie & grondzaken, omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie & grondzaken zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur grondzaken.

Als Juridisch adviseur grondzaken functioneer je zelfstandig en ben je allround. Je werkt in projectgroepen intensief samen met de projectmanager, de planeconoom en andere vakspecialisten. Het gemeentelijke werkproces bij gebiedsontwikkelingen in samenwerking met marktpartijen is zo ingericht, dat er voor iedere fase van de ontwikkeling een overeenkomst wordt aangegaan met daarin de (proces)afspraken voor de betreffende fase van de ontwikkeling. Dat loopt van voorovereenkomst of intentieovereenkomst voor de duur van de haalbaarheidsfase tot en met de anterieure overeenkomst met betrekking tot de realisatie van de bestemmingswijziging en de realisatie van het bouwplan en een eventuele grondverkoop of -aankoop. Als juridisch adviseur grondzaken heb je een belangrijke rol in het bepalen van de ontwikkel- en onderhandelstrategie en in het vormgeven en vastleggen van de juridische afspraken. De projecten waar je aan werkt zijn complex en vragen om een brede ervaring op tactisch en strategisch niveau in de wereld van grondzaken. Het zwaartepunt ligt daarbij op het onderhandelen over en het opstellen van anterieure overeenkomsten. 


De opdracht is voor minimaal 6 maanden en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. 
Kandidaten met een beschikbaarheid van minimaal 24 uur per week zijn welkom om te reageren. Maar een full time invulling heeft de voorkeur.

Kandidaatomschrijving

  • Heeft een voor de functie relevante afgeronde WO-opleiding of Hbo-opleiding.
  • Heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten.
  • Heeft up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.
  • Heeft gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan.
  • Beschikt over basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kan hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij.
  • Heeft ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.
  • Heeft goede onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en is ervaren in het voeren van onderhandelingen.
  • Heeft een pragmatische en oplossingsgerichte instelling met als oogmerk meerwaarde voor partijen aan beide zijden van de onderhandelingstafel.
  • Heeft gedegen kennis van Word en Excel.


Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Betrouwbaarheid
  • Onderhandelen
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Zelfstandigheid
  • Organisatiegericht
  • Besluitvaardigheid

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

BYOD:
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.


Referentie
:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.


VOG
:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken vinden plaats op woensdag 17 augustus tussen 13.30 en 16.30 uur op het raadhuis in Amstelveen.
De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

minimaal 24 uur per week. Bij voorkeur start 1 september'22. 1 oktober'22 is ook mogelijk

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.