Beleidsadviseur vastgoed

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 nov 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Type inzet
In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.

Wat ga je doen?
Het gemeentelijk vastgoed is belangrijk voor Altena, want het draagt bij aan de leefbaarheid in onze veelzijdige kernen. Met ons gemeentelijk vastgoed zorgen we ervoor dat inwoners kunnen leren, sporten, werken en recreëren. Omdat we ook voor de toekomst graag goede voorzieningen willen garanderen, moeten we nu verstandig met onze gebouwen omgaan.

Als Vastgoed Regisseur borg jij het overzicht binnen het team en vervul jij de tactische sleutelfunctie tussen de operationele en strategische laag. Vanuit jouw rol werk je samen met de collega gebouwbeheerders en ben je sparringpartner voor de beleidsadviseurs. Daarnaast houd je je afdeling overstijgend bezig met de aan team Vastgoed gelieerde opgaven i.r.t. de instandhouding en ontwikkeling van het vastgoed. Als gemeente willen we met al onze partners verder werken aan een nog mooier, toekomstbestendiger en vitaler Altena en daarom zoeken we jou, om hierin het voortouw te nemen.

Inhoud en verantwoordelijkheden:

  • Het verder professionaliseren van het team Vastgoed.

  • Het structureren en coördineren van de werkopgave van de gebouwbeheerders.

  • Het opstellen en bewaken van de jaarplannen op het gebied van onderhoud, duurzaamheid en optimalisering.

  • Je zorgt tezamen met de beleidsadviseur Vastgoed voor het opstellen van het vastgoedplan en de gemeente brede afstemming die daarvoor nodig is. Middels het vastgoedplan  formuleren jullie een geïntegreerde visie op de vastgoedportefeuille die bijdraagt aan de realisatie van de gemeentelijke ambitie en doelstellingen.

  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het vastgoedplan, het meten van de behaalde resultaten/effecten en het bijsturen of aanpassen van het plan.

  • Op tactisch niveau vertaal je de algemene vastgoedstrategie naar een strategie, scenario’s en plannen op gebouwniveau. Bijvoorbeeld het verhogen van de bezettingsgraad, het verbeteren van het financieel rendement, of de opgave op het gebied van verduurzaming en energietransitie.

  • Je bewaakt het nakomen van de spelregels uit het strategisch vastgoedbeleid en zorgt voor het actualiseren (indien nodig) van dit  beleid.

  • Je bent de ‘coördinator en sparringpartner’ voor de operationele uitvoering van de gebouwbeheerders. Vanuit deze rol stel je het jaarplan op aan de hand van de meerjarenonderhoudsplanning en -raming en de investeringsplanning en -raming.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van huur- en bruikleenovereenkomsten met huurders en gebruikers, het bepalen van de huurprijs, de verkoop van bestaande objecten uit de portefeuille en het actueel houden van de vastgoedinformatie in het vastgoedinformatiesysteem.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders en gebruikers als het gaat om vastgoed gerelateerde zaken. Het is jouw taak om de wensen en eisen van de huurders/gebruikers te toetsen aan de kaders en ambities van het portefeuilleplan. Indien nodig, in overleg met de beleidsadviseurs van het desbetreffende beleidsveld.

Concreet ga je aan de gang met het professionaliseren van het team en het aanbrengen van structuur in de werkvoorraad. Je zet je daarbij dus vooral in op coördinerend en planvormend vlak, zodat het team optimaal kan opereren. Daarnaast heb je frequent contact met de beleidsadviseur Vastgoed en breng je beleid, via planvorming naar uitvoering.

Wie ben je?             
Je bent een professional met een publiek hart en hebt een grote politieke sensitiviteit. Daarnaast kan je een tactisch/strategische gesprekspartner zijn voor het team en andere afdelingen. Ook heb je uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden en ben je een echte team-player. Je hebt de vaardigheid om aan te voelen wanneer je tempo kunt en moet maken, maar ook hoe je zorgt dat het team zich gehoord voelt en aangehaakt blijft. Je beschikt daarnaast over:

  • Een afgeronde relevante HBO of WO opleiding (bijvoorbeeld Bouwkunde/Vastgoedkunde/Bedrijfskunde);

  • Je hebt bij- en nascholing op het gebied van Vastgoedrekenen en assetmanagement gevolgd.

  • Overduidelijke ervaring met projectleiding, projectmatig werken met de bijbehorende kwaliteiten en je snapt hoe je dit in een gemeentelijke context effectief inzet;

  • Je hebt aantoonbare recente werkervaring in een vergelijkbare rol.

  • Je bent zakelijk klantgericht en resultaatgericht. Daarnaast heb jij een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands

  • Je kan goed omgaan met een diversiteit aan stakeholders, functionarissen en kritische huurders en bent een goede gesprekspartner op alle niveaus.

  • Je hebt een goed cijfermatig inzicht en een gevoel voor technische aangelegenheden.

Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.