Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

WOZ taxateur Woningen

Lammenschansweg 144, 2321 JX Leiden, Nederland

Sluit over 12 dagen
75 24-32

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

12 sept 2025

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Over de BSGRDe Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ.Voor het restant van de afhandeling van de Woning-bezwaren belastingjaar 2025 zijn wij op zoek naar een ervaren taxateur woningen.

Verantwoordelijkheden

Deze opdracht bestaat uit onderstaande werkzaamheden:

  • Taxatie-technisch advies voor ongeveer 150 woningen particulieren (belastingjaren 2025);
  • Taxatie-technisch advies voor ongeveer 300 bezwaren woningen NCNP (belastingjaar 2025);

Alle werkzaamheden worden conform wettelijke regelgeving (Wet WOZ), (actuele) jurisprudentie, Waarderingsinstructie en beschikbare werkinstructies BSGR uitgevoerd. De opdracht staat uit op basis van prestatieafspraken op kwalitatief en kwantitatief niveau. Wanneer resultaten vanuit de opdracht niet voldoen aan de gemaakte afspraken worden de bezwaren voor rekening van en door gedetacheerde hersteld.

Eisen

  • Recente ervaring met de (modelmatige) bezwaarafhandeling van woningen;
  • Snelle en klantgerichte denker die in staat is om elk bezwaarschrift op individuele wijze van een taxatie-technisch advies te voorzien, zonder te veel in het detail te verzanden;
  • Resultaatgericht en weet om te gaan met normtijden en aantallen dat kwaliteit niet in gevaar komt en er desondanks geen generalistische uitspraak op bezwaar wordt geformuleerd. De inwoner moet zijn ingediende bezwaarschrift in de uitspraak herkennen;
  • Goede mondelinge - en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden: een communicatief vaardige collega die pro-actief de informatie bij zowel zijn/haar collegas als bij de belanghebbende(n) ophaalt;
  • Handig conclusies kan trekken uit een grote hoeveelheid data, dus analytisch sterk is.

Wensen en competenties

Wensen

  • Recente kennis van en ervaring met de waarderingsmodule van K2Belastingen is gezien de korte duur van de opdracht - een grote pre maar geen must.

Organisatie en team

Over de BSGRDe Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ.

Gespreksinformatie

De kandidaat is inzetbaar bij voorkeur vanaf 1 oktober 2025 (latere of eerdere inzetbaarheid is beperkt - bespreekbaar) tot en met 30 november 2025. De inhuuropdracht kan indien van toepassing voor maximaal 2 maal 1 maand worden verlengd. De kandidaat is derhalve indien van toepassing tot en met 31 januari 2026 beschikbaar voor deze opdracht. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De inwerkperiode, naar verwachting 2-4 weken - afhankelijk van de ervaring - zal op kantoor plaatsvinden. Na deze periode bestaat de mogelijkheid om thuis en op kantoor werken te combineren waarbij beschikbaarheid op dinsdag (en in voorkomende gevallen woensdag) verwacht wordt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

uren:24-32,tarief: € 75,00

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur