Bij EDSN draag jij bij aan de verduurzaming van Nederland. Elke dag. Sámen met onze partners in de energiesector. De verduurzaming en de energietransitie die in volle gang is brengt een hoop uitdagingen met zich mee.
Werk aan een toekomstbestendig energiesysteemAls Functioneel beheerder werk je samen met je scrum team aan het beheren, ondersteunen en optimaliseren van de door EDSN aangeboden diensten en services. Met een scherp en vakkundig oog bewaak jij de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van deze diensten. Je voorziet wat applicaties in de toekomst mogelijk nodig hebben en speelt hier tijdig op in. Zo houd je onze klanten meer dan tevreden.
Samen met je collega functioneel beheerders pak je opdrachten op binnen de ART A&R. Door samen te werken, kunnen we kennis behouden en risico's verminderen. Wanneer we onze expertise en ervaringen delen, zorgen we ervoor dat cruciale informatie niet verloren gaat. Het gestructureerd documenteren van deze informatie is van groot belang. Bovendien helpt samenwerking om een breder perspectief te krijgen op problemen en oplossingen, wat leidt tot betere besluitvorming en een hogere kwaliteit van onze diensten.
Naast het werk in je team vinden we het belangrijk dat je kennis blijft delen en opdoen van vakgenoten binnen EDSN. Daarom werken we met Community of Practices waarbij Functioneel beheerders uit alle teams regelmatig samen komen om nieuwe ontwikkelingen te bespreken, kennis te delen en voortdurend te kijken hoe dingen binnen EDSN beter kunnen. Zo blijven we ons continu verbeteren!
Dit ga je doen:- Bewaakt de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van de systemen door het (doen) uitvoeren van kwaliteitscontroles en onderhoud.
- Onderhoudt contacten met de ICT-leverancier over de prestaties van de services.
- Coördineert het verzamelen van meetgegevens t.a.v. de services, analyseert de resultaten, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
- Bent verantwoordelijk voor up to date gebruikersdocumentatie.
- Ondersteunt gebruikers bij het gebruik van de services. Verzorgt/organiseert zo nodig trainingen en instructies.
- Neemt de gevoelige en/of complexe storingen en vragen van klanten in behandeling en zorgt voor oplossingen.
- Maakt planningen en stelt prioriteiten.
- Bespreekt mogelijke oplossingen met klanten of collega's of externe deskundigen.
- Informeert de klant tijdig over de voortgang. Draagt bij aan de ontwikkeling van rapportages in opdracht van de klant.
- Inventariseert en analyseert de informatiebehoefte, doet voorstellen tot het aanpassen van de programmatuur en adviseert over de prioriteitsstelling.
- Definieert en controleert acceptatie/functionaliteitscriteria.
- Stuurt de realisatie van projecten binnen Beheer aan en implementeert in overleg met de gebruikers de nieuwe versie van applicaties.
- Coördineert (acceptatie-)testen, maakt testplannen, voert functionele testen uit en biedt ondersteuning bij gebruikerstesten.