Senior juridisch beleidsmedewerker

Edam-Volendam

W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100 24 tot 28 Noord-Holland

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

15 okt 2024

Uren per week:

24 tot 28

Publicatiedatum:

3 apr 2024

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Opdracht
Het team Bouwen & Milieu maakt samen met het team Omgevingsbeleid deel uit van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Het team Bouwen & Milieu houdt zich o.a. bezig met Vergunningverlening, toezicht & handhaving van het Omgevingsrecht.

Over de functie                                                                                                                                               
Mede in verband met de inwerkingtreding van de Omgevingswet is ondersteuning wenselijk van de bestaande formatie van Juridisch Beleidsmedewerkers binnen de sectie Bouwen en Milieu (vergunningverlening, toezichthouding en handhaving) van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Binnen de functie van juridisch beleidsmedewerker ben je bezig met het proces en de inhoud van beleid, handhaving en bezwaar & beroep van het omgevingsrecht.

Je bent daarbij belast met:

  • de algemene juridische en beleidsmatige ondersteuning en advisering van de sectie en de afdeling;

  • het voorbereiden van en het vertegenwoordigen van de gemeente in bezwaar en beroepszaken;

  • het doen van aanschrijvingen n.a.v. controles en klachten en handhaving op het gebied van het omgevingsrecht;

  • het leveren van een (juridische) bijdrage aan de overige taken en uitvoering op het werkterrein van de sectie;

  • verlenen van ondersteuning bij de beleidsontwikkeling t.a.v. de Omgevingswet.

Wat neem je mee?          

  • Je hebt tenminste een op de functie afgestemd hbo werk- en denkniveau;

  • Je hebt een meerjarige ervaring met het vakgebied en/of met beleid en handhaving omgevingsrecht en het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures;

  • Je hebt aantoonbare ervaring binnen een lokale overheid met Wabo, Wro, Awb, bestemmingsplannen, handhaving omgevingsrecht en bezwaar & beroep;

  • Je bent vaardig in het werken met geautomatiseerde informatiesystemen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente in het juridisch vakgebied van bouwen en milieu;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bezwaar en beroep;                                                                                       
4. Een maximum uurtarief van € 100 exclusief btw en woon werkverkeer, inclusief fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde juridische opleiding op hbo niveau (25 punten);                                                                
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (25 punten);         
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van bouw, milieu en ruimtelijke ontwikkeling; (25 punten);              8. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met bezwaar en beroep (25 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Oordeelvorming;

  • Flexibiliteit;

  • Communicatieve vaardigheden.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht kan ingevuld worden op de werkdagen, van maandag tot en met vrijdag, en in overleg tussen de teamleider en de kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 april 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.