Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
18 sept 2023Zó werkt het in De Bilt
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.
Onze ongeveer 240 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
Opdracht.
Wij zijn op zoek naar een ervaren kwartiermaker voor het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie. De meeste zaken, waarin de bezwaarschriftencommissie adviseert, spelen zich af in het (ruimtelijk) omgevingsrecht. Maar er zijn ook enkele zaken binnen het sociaal domein.
Je voert de regie over het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie, dat bestaat uit de secretaris en de juridisch medewerker. Je ziet toe op het bewaken van het overzicht van het totaal aantal bezwaarschriften en de planning daarvan. Samen met het secretariaat breng je dit overzichtelijk in kaart. Je coördineert en bewaakt het bezwaarschriftenproces en stuurt daarbij het secretariaat aan. En draagt mede zorg voor de tijdige afhandeling van bezwaarschriften. Je zorgt ervoor, dat bezwaarschriften volgens het vastgestelde werkproces worden opgepakt en optimaliseert zo nodig dit proces. Je signaleert (mogelijke) knelpunten en zorgt dat deze adequaat worden opgepakt.
Functie-profiel
Je hebt aantoonbare juridische kennis op WO niveau;
Je hebt kennis van het (ruimtelijk) omgevingsrecht;
Je hebt minimaal drie jaar gewerkt of werkt nog steeds als secretaris of je neemt als voorzitter of lid plaats in een bezwaarschriftencommissie;
Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare, leidinggevende ervaring;
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als secretaris, voorzitter of lid bij een bezwaarschriftencommissie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als secretaris, voorzitter of lid bij een bezwaarschriftencommissie (20 punten);
3. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie binnen een gemeentelijke instelling of als voorzitter/lid van een dergelijke commissie (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende (30 punten);
6. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender (10 punten).
Competenties
Je kunt goed schakelen tussen de inhoud en het proces
Je bent zeer efficiënt, planmatig en doelgericht
Je staat ‘sterk in je schoenen’
Je bent daadkrachtig en een goede verbinder
Zowel flexibel als sturend leidinggevende
Functieschaal
Schaal 12 Cao Gemeenten/ inclusief reiskosten woon- werk en Fee Flextender.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In overleg: ma – di – wo – do – vr. Er kan hybride worden gewerkt. Het heeft de voorkeur om meerdere dagen fysiek aanwezig te zijn. Zittingen zijn altijd fysiek en in de avonduren.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 29 september 2023 (eerste gesprekken) en vrijdag 6 oktober 2023 (tweede gesprekken). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 september 2023 hiervan bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.