Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Overhevelen Belastingtaken

Stationsstraat 4, 4001 CE Tiel, Nederland

Sluit over 6 dagen
125 20 tot 28 (gemiddeld 24) Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 28

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

BSR groeit en de verwachting is dat er per 1 januari 2027 diverse gemeenten toetreden tot onze gemeenschappelijke regeling. Dit betekent dat wij de belastingtaken van deze gemeenten in zijn volledigheid overnemen. Dit zijn uitdagende trajecten op o.a. het terrein van software, data, personeel en kent ook juridische componenten. Ervaring met dergelijke trajecten en inhoudelijke kennis van het vakgebied lokale belastingen is dan ook essentieel om deze rol van projectleider goed in te kunnen vullen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider met mininaal 2 vergelijkbare trajecten binnen de publieke sector waarbij belastingtaken werden overgeheveld.
  • Aantoonbare kennis van er werkervaring met softwarepakken, processen en het juridisch kader binnen het domein van lokale belastingen.
  • Een maximum uurtarief van 125 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker.

Wensen en competenties

Competenties

  • Verbindend en communicatief sterk
  • Resultaatgericht en planmatig
  • Sensitief voor belangen van verschillende stakeholders
  • Proactief en oplossingsgericht
  • Flexibel in aanpak, gestructureerd in uitvoering

Organisatie en team

Opdrachtgever

Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) is een vooruitstrevend samenwerkingsverband op het gebied van lokale belastingen. BSR verzorgt het heffen en invorderen van gemeentelijke en waterschap belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ en de Wet BAG voor haar deelnemers, te weten Waterschap Rivierenland, Avri en de gemeenten Culemborg, Gorinchem, IJsselstein, Maasdriel, Montfoort, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Wijk bij Duurstede. BSR is een innovatieve, professionele en dynamische organisatie waarbij klantgerichte en efficiente dienstverlening hoog in het vaandel staat. Wij kennen een platte organisatiestructuur, wat zich kenmerkt in een informele sfeer, toegankelijk management, korte lijnen, snelle besluitvorming en veel verantwoordelijkheid en inbreng binnen je eigen functie. Daarnaast is er veel aandacht voor vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling, Ook is er volop ruimte om je uren flexibel in te vullen, wij omarmen het plaats- en tijdonafhankelijk werken. Tegelijkertijd beschikken wij over een enorm gaaf en veelzijdig kantoorpand in het hartje van Tiel, waarin volop ruimte is voor kennisdeling, innovatie en gezelligheid. Dit maakt dat veel collegas ook erg graag op kantoor zijn.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsag 14 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur