Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
De strategisch inkoopadviseur ondersteunt en adviseert de beide gemeenten op het gebied van inkoop en helpt de inkoopfunctie te professionaliseren. Hij/zij is verantwoordelijk voor het inhoudelijk adviseren bij enkelvoudige en meervoudige inkopen, het ontwikkelen van het inkoopbeleid, het verbeteren van processen en het versterken van de inkoopkennis in de organisatie (zowel in de organisatie zelf als bij betrokken stakeholders). De adviseur is geen aanbestedingsspecialist, maar wel een belangrijke schakel tussen beleid, uitvoering en stakeholders.
Kerntaken en verantwoordelijkheden
Adviesfunctie binnen inkoop
Adviseren bij enkelvoudige en meervoudige inkopen (gunningscriteria, leveranciersselectie, prijs-kwaliteitafweging)
Opstellen van standaardtemplates, richtlijnen en hulpmiddelen voor opdrachtgevers (budgethouders, afdelingshoofden)
Beoordelen en adviseren over inkoopaanvragen vanuit verschillende onderdelen van de gemeenten
Beleidsontwikkeling, kaderstelling en professionalisering
Initieren van verbetertrajecten, bijvoorbeeld rondom contractmanagement, leveranciersmanagement, risicomanagement
Zorgdragen dat de inkooppraktijk binnen de wettelijke en beleidsmatige kaders blijft (transparantie, proportionaliteit, eerlijk speelveld, duurzaamheid)
Monitoren wijzigingen in de wet- en regelgeving (Aanbestedingswet, Europese regelgeving, staatssteun, ketenverantwoordelijkheid e.d.) en vertalen naar lokale toepassing
Stakeholdermanagement en kennisdeling
Fungeren als schakel tussen beleid, afdelingen, (intern) opdrachtgevers, inkoopteams en externe partijen
Trainen, begeleiden en ondersteunen van betrokkenen (budgethouders, projectleiders etc.) in het uitvoeren van hun rol in het inkoopproces
Kennisdeling over best practices en nieuwe ontwikkelingen in inkoop (duurzaam inkopen, circulair inkopen, innovatief inkopen)
Eisen
Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Een aantoonbare afgeronde Nevi 1 publiek of andere opleiding op inkoop en aanbesteding;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper binnen een (semi-) publieke organisatie en/of gemeente en/of (semi-)overheidsorganisatie;
Aantoonbare werkervaring met (semi-) publieke inkoopregelgeving en specifiek Aanbestedingswet, relevante Gids Proportionaliteit, regionale/locale regelgeving;
Een aantoonbare afgeronde WO bachelor opleiding (10 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met enkelvoudige en meervoudige inkoopprocessen binnen een gemeente (20 punten);
Aantoonbare kennis van inkoopmethodieken, leveranciersmanagement, contractmanagement, risicomanagement benoem dit concreet in het cv (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met procesverbetering, procesbeschrijvingen en structurering van inkoopprocessen binnen een gemeente (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met inkoopthema's en de directe vertaling naar praktische tools, templates en richtlijnen benoem dit duidelijk in het cv (25 punten).
Wensen en competenties
Competenties
Strategisch en integraal denken: kan verbanden leggen tussen gemeentelijke doelen, beleid en inkoopstrategie
Proactief en innovatief: zoekt steeds naar verbeteringen in aanpak, methodiek en tools
Klant- en organisatiebewust: functioneert dienstverlenend naar verschillende afdelingen en gebruikers
Communicatief sterk: helder, overtuigend en toegankelijk
Overtuigingskracht en beinvloeding: kan draagvlak creeren voor veranderingen en nieuw beleid
Resultaatgericht en besluitvaardig: legt afspraken vast, bewaakt voortgang en stuurt bij
Flexibiliteit en bestuurlijke sensitiviteit: kan schakelen tussen inhoud, politiek/bestuurlijk perspectief en uitvoering
Zelfstandig en verbindend: neemt initiatief, maar werkt ook goed samen met anderen
Organisatie en team
De Bedrijfsvoering eenheid Bommelerwaard (BVEB) ondersteunt de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel op het gebied van Financien, Juridische zaken, Informatisering & Automatisering en HRM. Met 75 collegas werken we in Zaltbommel of Kerkdriel of digitaal. De organisatie kent een open en informele sfeer. Aandacht voor de mens vinden we belangrijk en talent blijft niet onopgemerkt. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Naast ons dagelijks werk brengen we de grote en kleine opgaven in kaart, zodat we hier beter op kunnen sturen. We maken vooraf afspraken met de gemeenten over resultaten en prioriteiten, zodat er meer rust en regelmaat komt op de werkvloer. We noemen dit het Programma bedrijfsvoering
Gespreksinformatie
Planning: De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen: Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Beoordeling Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd: Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Beoordeling Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Beoordeling Stap 4: Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur en de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 15 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.