Manager HRM

Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 5 dagen
125 24 tot 32 over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

4 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de functie
Het accent in deze opdracht ligt op de aansturing/coördinatie van het HRM beheer en het verder verbeteren van HR-processen. De HR-manager is verantwoordelijk voor het op orde brengen en doorontwikkelen van het team HR binnen de BVEB. Hij/zij is verantwoordelijk voor de coördinatie en legt de basis door processen en beleid in kaart te brengen en te verbeteren, en zorgt voor een duidelijke planning en uitvoering. Daarnaast vervult de HR-manager een coachende en verbindende rol voorhet team HRM en fungeert als strategisch sparringspartner voor de senior adviseurs HRM.  

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Basis op orde brengen: analyseren en vastleggen van bestaande HR-processen en beleidsstukken; signaleren waar actualisatie en verbetering nodig zijn.

  • Procesverbetering en beleid: opstellen en implementeren van een plan van aanpak en een realistische planning om HR-processen en HR-beleid verder te professionaliseren.

  • Leiding en coaching: coachend leidinggeven aan de HRM-consulenten, HRM-salarisadministratie, de specialist arbo & verzuim en specialist arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.

  • Strategische HR: inventariseren strategische HR-beleidsvraagstukken en fungeren als inhoudelijk sparringspartner van senior adviseursHRM.

  • Balans en realisme: met een dienstverlenende houding richting organisatie en medewerkers optreden als ‘buffer’ waar nodig; de klant centraal stellen, maar steeds met oog voor haalbaarheid en realistische uitvoerbaarheid.

Vereiste kennis en ervaring

  • Ruime meerjarige ervaring als HR-manager binnen een complexe organisatie, bij voorkeur binnen het openbaar bestuur of de (semi)publieke sector.

  • Ervaring met coachend leidinggeven en het begeleiden van teams in een fase van verdere professionalisering.

  • Grondige kennis van HR-processen, arbeidsrecht, organisatieontwikkeling en strategisch HR.

  • Aantoonbare ervaring met het verbeteren en implementeren van HR-processen en beleid.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  • Aantoonbare werkervaring als manager en/of teamleider met directe coaching van collega's.

  • Aantoonbare werkervaring binnen de HR bij een gemeentelijke organisatie (Cao Gemeenten/Cao SGO).

  • Beschikbaar om de opdracht fysiek op kantoor in Kerkdriel uit te voeren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met HRM-workflows (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Youforce (20 punten);

  • Aantoonbare kennis van HR-processen, arbeidsrecht, organisatieontwikkeling en strategisch HR (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren en implementeren van HR-processen en beleid (20 punten).

Competenties

  • Strategisch inzicht: kan ontwikkelingen vertalen naar HR-beleid en organisatiedoelen.

  • Resultaatgerichtheid: gericht op concreet verbeteren en implementeren van processen.

  • Coachend leiderschap: stimuleert, begeleidt en inspireert medewerkers.

  • Dienstverlenend vermogen: denkt vanuit de organisatie en medewerkers, maar bewaakt tegelijkertijd de grenzen van wat mogelijk en haalbaar is.

  • Communicatief sterk: in staat om helder te schakelen met directie, HR-adviseurs en medewerkers op alle niveaus.

Persoonlijkheid:

  • Een stevige, verbindende persoonlijkheid die van aanpakken houdt en structuur weet te brengen zonder star te zijn.

  • Combineert een praktische, resultaatgerichte aanpak met strategisch denkvermogen.

  • Kan schakelen tussen coachend leidinggeven en stevig sturen waar nodig.

  • Heeft plezier in het opbouwen van een afdeling en is gedreven om samen met het team HRM verder te professionaliseren.

Organisatie en team

De Bedrijfsvoering eenheid Bommelerwaard (BVEB) ondersteunt de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel op het gebied van Financiën, Juridische zaken, Informatisering & Automatisering en HRM. Met 75 collega’s werken we in Zaltbommel of Kerkdriel of digitaal.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Aandacht voor de mens vinden we belangrijk en talent blijft niet onopgemerkt. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken.

Naast ons dagelijks werk brengen we de grote en kleine opgaven in kaart, zodat we hier beter op kunnen sturen. We maken vooraf afspraken met de gemeenten over resultaten en prioriteiten, zodat er meer rust en regelmaat komt op de werkvloer. We noemen dit het ‘Programma bedrijfsvoering’.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 100-125 euro per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur