Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider Financiën

Avri

Heistraat 47, 4909 BD Oosteind, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 mei 2022

Organisatie
Avri werkt aan een schoon Rivierenland. We hebben een aantal opgaven in de regio Rivierenland te realiseren en zoeken een Teamleider Financiën om dit samen met ons te doen. Ben je maatschappelijk betrokken en wil je werken voor een organisatie die zich inzet voor een duurzame wereld? 

Samen werken aan een schoon Rivierenland  
Avri is een gemeentelijk samenwerkingsverband van de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel. De belangrijkste taken van Avri zijn de inzameling van huishoudelijk afval en grondstoffen, het beheer van de openbare ruimte en handhaving. In totaal werken bij Avri ruim 380 medewerkers. Samen met 236.000 inwoners en de 8 gemeenten werken wij aan een schoon Rivierenland. Avri wil zich steeds meer tot een brede maatschappelijke dienstverlener ontwikkelen; vernieuwend in afvalinzameling, het beheer van de openbare buitenruimte en het vormgeven van lokale arbeids- en bewonersparticipatie.

En we willen de wereld een beetje mooier maken:

- we zien afval als grondstof in een circulaire economie, waarbij alles draait om hergebruik;
- we creëren duurzame energie: het terrein van Avri wordt volop gebruikt voor de productie van zonne- en windenergie
- we vinden het belangrijk kansen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

En dat in een razendsnel veranderende wereld. Technologische, sociale en politieke veranderingen vragen óók van Avri om snel en adequaat te reageren op vraagstukken. In samenwerking met inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen dienen we ons mee te bewegen naar de toekomst. En dat betekent wat voor onze mensen. Werken ‘op de automatische piloot’ is verleden tijd. We gaan samen oplossingen en werkwijzen zoeken die passen bij deze nieuwe werkelijkheid.
 

De functie van Teamleider is nieuw. Je bent verantwoordelijk voor de producten en het functioneren van het team Financiën (ca 8 FTE). Je managet de werkzaamheden en de planning & control cyclus en bent verantwoordelijk voor de tijdige totstandkoming van de P&C producten Je rapporteert aan de manager Bedrijfsvoering en maakt onderdeel uit van het afdelingsoverleg Bedrijfsvoering, waarin je de verbinding legt met de processen uit andere disciplines (o.a. P&O, ICT, Inkoop, Beleid, Ondersteuning)

Onder het team financiën vallen de werkzaamheden van de administratie, planning en control, verzekeringen en belastingen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Verantwoordelijk voor aansturing en functioneren van medewerkers (personeelsmanagement)
  • Financiële administratie (debiteuren, crediteuren, betaalverkeer).
  • Administratie Bedrijfsbureau (afval- en grondstoffen, urenverwerking)
  • Financieel beleid (kader stellend), Financial controlling, Treasury (-beleid en uitvoering financieringsbeleid).
  • Financieel advies en ondersteuning lijnmanagers en budgethouders- en beheerders.
  • Regie planning en control cyclus met documenten als kadernota, begroting, bestuursrapportage, tussentijdse rapportages en de jaarrekening.
  • Interne controle (interne beheersing/ administratieve organisatie).

Risicomanagement (opstart, uitrol en implementatie).

Van de Teamleider verwachten we dat hij/zij

  • De interne processen managet, een inhoudelijke bijdrage levert en verantwoordelijkheid neemt voor de tijdige oplevering van de P&C-producten.
  • Zicht heeft op de samenhang in de werkzaamheden van het team en de werkzaamheden binnen het team managet.
  • Werkt aan de verdere professionalisering van het team, zowel inhoudelijk als organisatorisch.
  • Het (vakinhoudelijke) aanspreekpunt en de sparringpartner is voor de manager bedrijfsvoering en de medewerkers.
  • Meerwaarde biedt in de kennis(ontwikkeling) van het team vanuit de overall kennis van het vakgebied, de visie hierop en de onderlinge verbanden.
  • Werkzaamheden binnen de vakgebieden managet.
  • Zorgt voor onderlinge afstemming en samenwerking met andere bedrijfsvoering disciplines
  • Medewerkers dagelijks functioneel aanstuurt op vak inhoud.
  • Inhoud geeft aan continue verbetering van het team vanuit de organisatie ontwikkelingsgedachte.

Stijl van aansturen

Je pakt zaken snel op, toont initiatief, overziet processen en legt verbanden. Je bent inspirerend en overtuigend. Je hebt een duidelijke visie op het vakgebied en kan uitstekend luisteren en analyseren. Je weet richting te geven en is duidelijk in wie welke rol heeft in de werkzaamheden. Je spreekt mensen aan op gedrag en op verantwoordelijkheden, zowel binnen het team als daarbuiten. Doet dit op een respectvolle manier en je weet mensen in hun waarde te laten. De stijl kenmerkt zich door openheid, transparantie, samenwerking en kennis en informatie delen.


Eisen

  • Ruime ervaring met gemeente financiën
  • Ruime ervaring in een leidinggevende rol
  • Recente ervaring binnen het vakgebied binnen een (semi) overheidsinstelling
  • Kennis en ervaring met de afval- en reinigingsbranche is een pre
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.