Financieel Adviseur/Projectleider Versterken Financiele Functie

Gemeente Kampen

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-32 Overijssel

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

18 feb 2025

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Algemene informatie
De functie van financieel Adviseur/projectleider valt binnen het team Financiën, onderdeel van de afdeling Advies en Bedrijfsvoering van de gemeente Kampen. Deze afdeling omvat ook Communicatie, Juridische Zaken, en Personeel & Organisatie. Je werkt nauw samen met diverse afdelingen, waaronder Administratie en Ondersteuning (voor de Financiële Administratie) en Dienstverlening en Informatievoorziening (voor zowel functioneel beheer als applicatiebeheer op de financiële systemen). Je rapporteert zowel aan de programmamanager, het afdelingshoofd Advies en Bedrijfsvoering als aan de stuurgroep, die bestaat uit sleutelfunctionarissen binnen de organisatie.

Opdracht en doel
Je wordt onderdeel van het programmateam voor het programma Versterking Financiële Functie. Het doel van dit programma is het toekomstproof maken van de financiële organisatie. Het programma bestaat uit een 20-tal projecten die zijn onderverdeeld in de programma lijnen: financiële basis en inrichting; sturing rapportages en P&C en governance, rolverdeling en borging.

Dit gaat over het op orde brengen van de basis, het wegwerken van achterstallig onderhoud en het meenemen van de organisatie in (nieuwe) financiële processen en het goed in vullen van de verschillende rollen in de financiële functie.

De gemeente Kampen staat voor de uitdaging om haar financiële organisatie, processen, en systemen te optimaliseren en verder te ontwikkelen. In deze opdracht werk je mee in de uitvoering van de verschillende projecten. Daarnaast ben je als (deel-)projectleider verantwoordelijk voor het sturen op voortgang en (tussentijdse) resultaten van de projecten. De opdracht voor de financieel adviseur/ projectleider richt zich op drie hoofddoelen:

  1. Boekhoudkundige en administratieve rechtmatigheid:
    - Een juiste inrichting van de financiële administratie (debiteuren, crediteuren, projecten, verplichtingen).
    - Toepassing van BBV-richtlijnen en herinrichten van het rekeningschema.
    - Het invoeren van een verplichtenadministratie.

  1. Verbeteren van financiële rapportages:
    - Het maandelijks bij zijn van de financiële administratie;
    - Opzetten van maandelijkse financiële rapportages die betrouwbaar, toegankelijk en up-to-date zijn.

  1. Cultuurverandering en kennisborging:
    Het betrekken en opleiden van medewerkers is essentieel. Dit omvat niet alleen financiële professionals maar ook functioneel beheerders, controllers, budgetbeheerders en budgethouders. Het vergroten van interne kennis en samenwerking staat centraal bij het realiseren van deze doelen. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting financiën;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial bij een gemeente;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het herinrichten van een rekeningschema (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het invoeren van en werken met een verplichtingenadministratie (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als projectleider van financiële projecten (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (benoem dit duidelijk in het cv) ( 10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen - en analyseren van financiële rapportages (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met LIAS (10 punten).

Competenties
- Resultaatgericht
- Organisatievermogen
- Analytisch
- Communicatief
- Zelfstandig
- Organisatiesensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja beperkt
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval de donderdag, rest in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 februari 2025 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.